INCASSOBUREAUS ONRECHTMATIG aan het werk? Ik las dat nav. vragen van een lid op Maatschappelijke Belangen, op het Meldpunt Inccassoklachten?! We hebben er bijna allemaal wel eens mee te maken en als die berichten juist zijn dan is dit voor VELEN VAN BELANG want dan kunnen we allemaal weigeren, niet toestemmen als een incassobureau u aanschrijft? ... geeft dit dan door aan allen?! En laat ze daar lezen/kijken op: http://maatschappelijke-belangen-beheerdersinfo.clubs.nl/ (deze url kopieren?!)
Hieronder volgt het forumbericht dat ik daar plaatste:
Neen nog niet direct maar ik lees wel dat incassobureaus mogelijk zelfs in zijn geheel 'onrechtmatig' handelen???? Ik lees dat op Meldpunt Incassobureaus, ZIE CLUBHOMEBERICHT daarover daar staat 'Terug naar klachten' en als u dat aanklikt dan ziet u de berichten!
De vraag (STELLING?) die enkelen zich daar stellen is: ZIJN INCASSOBUREAUS WEL RECHTMATIG (zo wie zo..?) want ze moeten eerst aan de aangeschrevene vragen of deze AKKOORD IS dat zij een incasso uitvoeren? Want als klant heb je met het bewuste bedrijf b.v. het Telecombedrijf, Wehkamp, nu noem maar op, slechts met hen een aankoop/leveringscontract afgesloten?
Inderdaad en niet met het incassobedrijf en ik denk dat deze eerst aan je moeten vragen, of je dat wel wilt en ik denk dat niemand dat wel wil, wel met het bewuste bedrijf een 'betalingsregeling' (zal wel moeten uiteraard) maar NIET met het incassobedrijf??? Ik denk dat, voorzover ik het weet maar ben niet direct deskundig in Burgerlijk Wetboek, wel een groot punt dat die melders daar aanhalen en als dat bekend wordt bij een breed publiek? 
Dan zijn incassobureaus 'burgerrechtelijk gesproken' niet meer bevoegd hun werk uit tevoeren...?? Maar hoe het e.e.a. precies zit, weet ik nog niet maar mijn juridische gevoel zegt dat het niet geheel uit de lucht is gegrepen? Ik blijf ook daar maar de berichten volgen!!! Hoop dat ieder die dit leest dat gaat doen? En doorgeeft...