Provinces+Of+The+Netherlands.gif

EEN FORUM VOOR U, heeft u een mening of een maatschappelijk onderwerp voor velen van belang, laat het ons eens weten? Dank! 

Kijkt u ook even of het onderwerp er mogelijk al ergens bij staat of in een andere rubriek?

TOP 12 ONDERWERPEN: d.d. november 2013

1. Osama Bin Laden dood                       5140 views

2. ING Bank, meer klachten over             2366

3. Incassobureaus onrechtmatig                 2179

4. Huren 120 euro omhoog                       1943

5. Pinnen bij parkeerautomaten                  1921                                              

6. NASA houdt speciale persconferentie    1873

7. Dode Alien gevonden in Rusland?           1844

8. Goede feestdagen voor 2011                  1767

9. Even berichtje voor de leden                   1758

10. Limonade voor soep                              1756

11. hallo Djekay en Tip Undercover in N     1739                                                  

12. Dure benzines – brandstoffen prijzen        513

59699 keer bekeken

Deurwaarders en o.a. INCASSOBUREAUS ONRECHTMATIG?

• dinsdag 22 november 2011 @ 07:42
    reactie op (#9) herman_dad

goedemorgens ik probeerde dat ook wel te breiken maar kan ook al niet bekijke? ik heb wel een bekende van mij een colega die dezelf de probleme heeft met een incasoburo hier er op geweze hoor, die zou hier ook gaan kijke op deze clubs wel. wens nog pretige dage wel veel mist dus hier nu.

• zondag 23 oktober 2011 @ 19:53
    reactie op (#8) Gotspe

Quote: Gotspe

zondag 23 oktober 2011 @ 11:29

Goede morgen ik probeerde net nog Meldpunt Incassoklachten te bekuijken maar het is niet bereikbaar, via clubhome hier? Is het van internet afgehaald vanwege de incassobureaus zelf, omdat de klachten tegen hen en ook hun onrechtmatigheid dan echt zo waar is? Een goede zondag nog.   

Hallo Gotspe, ja inderdaad, bedankt voor de melding, ook al even niet gekeken daar, maar zie dat nu ook? Ik heb weinig tijd de komende dagen maar zal steds eens kijken of via andere internet wegen. Ja misschien wel gelijk dat de incassobureaus(?) of iets dergelijks dan dit medium heeft tegengehouden of het is gewoon een andere oorzaak. Laat het nog wel even staan zo misschien komt het nog wel terug, nu ja hier in forum staat ook al genoeg erover voor de leden en/of bezoekers. Een goede avond nog! 117.gif  

handtekeningafbeelding
  • zondag 23 oktober 2011 @ 11:29
    reactie op (#7) Gotspe

Goede morgen ik probeerde net nog Meldpunt Incassoklachten te bekuijken maar het is niet bereikbaar, via clubhome hier? Is het van internet afgehaald vanwege de incassobureaus zelf, omdat de klachten tegen hen en ook hun onrechtmatigheid dan echt zo waar is? Een goede zondag nog. 1.gif  

• zondag 16 oktober 2011 @ 16:59
    reactie op (#6) Gotspe

Goede middag, ik heb afgelopen week nog een jurist gesproken die inderdaad bevestigde dat het wel privaatrechtelijk was, dat hele gebeuren met incassobureaus en dat daar regels voor zijn in het recht. Zeker is dat zo, zoals bij alles?

Hij bevestigde ook, dan zouden incassobureaus inderdaad eerst een nieuwe 'klant' van hen moeten aanschrijven en met hen een overeenkomst sluiten en ook een voorstel doen voor afbetaling en gespecificeerde rekeningen moeten zenden? Bovendoen moet je daar als nieuwe 'klant' dan ook zelf mee akkoord gaan met de bemiddeling van een incassobureau, zei die jurist tenminste. Even toch weer ter kennisgeving voor de leden? Prettige zondag nog! 

• zaterdag 09 april 2011 @ 14:54
    reactie op (#5) jeroen007

Hallo beste mensen ik lees dat er nu een nieuwe wet is over de Incassobureaus? In hoeverre moet je je daar dan aan houden als ze toch onrechtmatig zijn? Dat zou ik wel eens willen weten ik heb laatst zelf ook een vriend op deze site gewezen en die had last van zo'n bureau maar heeft ze aangeschreven dat hij  niets met ze te maken wilde hebben en daar heeft hij nu verder al bijna 2 maanden niets meer van gehoord? Dus het is wel zo moeten we aannemen?!1.gif Goed en zonnig weekeind nog voor alle leden.   

• donderdag 03 februari 2011 @ 17:11
    reactie op (#4) herman_dad

goedenavonde ik lees dit ook wel hier en heb nog nooit met een incasoburo te maken gehad wel. maar als ik het goed begrijp zijn er vele mense slachtofer van die buros!? vreselijke dingen dus. ik hoop dat meer mense hier reageren op deze berichte, ik zal het in ieder geval wel weer doorgeve aan andere mense die ik ken hoor!6.gif

• dinsdag 01 februari 2011 @ 07:45
    reactie op (#3) herman_dad

Goedemorgen ja Incassobureaus lijken onrechtmatig te handelen! Ik lees dit vanmorgen nog gauw even weer op Meldpunt Incassoklaten! Ik blijf het volgen daar en ook allen die dit lezen, leden en bezoekers, zeg dit voort zoals daar al gemeld wordt?! Hieronder een kopie van de berichten daar gelezen:

Home Ik heb een klacht Klachten FAQ Contact

Zijn INCASSOBUREAU'S ONRECHTMATIG

Naam: Albert
    Inderdaad 'anoniem', zoals ik eerder lees en ook de andere berichten: BETAAL NOOIT EEN INCASSOBUREAU zonder dat u met hen een OVEREENSTEMMING HEBT BEREIKT over de betalingswijze en als u dat niet wil: DAN DOET U DAT NIET, het is een PRIVAATRECHTELIJKE OVEREENKOMST - en daar zijn altijd 2 partijen voor nodig - en nooit sturen Incassobureaus; u eerst een voorstel daarover toe, neen eerst BETALEN of anders..? Indien de incassobureaus zo handelen en ze zijn onrechtmatig, dan kunnen ze zelfs daarbij vallen onder Wetb. van Strafrecht! b.v. AFPERSINGSartikel of bedrog, oplichting etc.?!! ZEGT DIT VOORT MENSEN! En volg of verwijs anderen naar de berichten hierover op dit forum!

<< Terug naar klachten Bent u woordvoerder van een betrokken instantie, en wilt u reageren? Schrijf dan een mail naar info@incassoklachten.nl.

Gewijzigd op 2018-05-20 12:54:06
    handtekeningafbeelding
  • zaterdag 29 januari 2011 @ 18:53
    reactie op (#2) Gotspe

Dank voor het berichtje en goede avond ik had het nog niet gezien maar zal daar ook meer gaan volgen. Heb er ook nog geen tijd voor gehad om zelf ook eens verder te zoekn, maar privaatrecht is vrij omvangrijk...10.gif Maar mogelijk komen er op het forum van Meldpunt Incassoklachten meer berichten over... hier en op de andere nieuwsclubs ook veel bezoekers en die lezen dit hier ook weer.... en geven misschien weer door ook aan anderen die ze kennen... 36.gif   

handtekeningafbeelding
  • zaterdag 29 januari 2011 @ 15:49
    reactie op (#1) herman_dad

Goedemiddag Herman ik las dit vandaag op Meldpunt incassoklachten, misschien hebben ze toch gelijk? Er lijkt daar een discussie te zijn hierover, ik blijf af en toe daar lezen. 

ZIJN DE INCASSOBUREAUS ONRECHTMATIG?

Naam: Albert
    Ik lees de eerdere berichten hierover en ik heb dit nagevraagd bij een juridisch adviesbureau dat dit ook opmerkelijk vonden, daar is kenneljk nooit over nagedacht?!! En ja ik kan ook zeggen op hun advies dan dat incassobureaus eigenlijk al jaar en dag onrechtmatig handelen. Zij zijn namelijk een privaatrechtelijk ANDER bedrijf dan degene waar u een betalingsconflicht mee heeft!!! Inderdaad ze vonden het daar een goede juridische ingang, want ze zullen dan een betalingsovereenkomst eerst moeten sturen en ONDERTEKEND DOOR DE AANGESCHREVENE, dat deze akkoord is daarmede (dat zullen heel weinig mensen willen en DOEN nemen ze daar ook aan!) en ja dat gebeurt nooit, ze sturen gewoon brieven, aanmaningen, bedreigingen met rechtelijke stappen etc.?!!! Iedereen dacht tot nu toe dat 'dit wel zo in orde was, 'een bedrijf' heeft een betalingsconflict met iemand en stuur een incassobureau op het dak?! Ik denk dat hoe meer mensen dit weten vooral niet doen zo dat incassobureaus tot her verleden gaan behoren inderdaad! Bovendien zeiden ze nog stuur direct een brief, na de eerste brief/aanmaning van hen dat je niet akkoord gaat met hun bemiddeling? Wie weet hier nog meer van of over, dit lijkt juridisch een staartje te krijgen!? Zeg het door inderdaad die oproep aan allen die u kent?

• zondag 23 januari 2011 @ 19:50

INCASSOBUREAUS ONRECHTMATIG aan het werk? Ik las dat nav. vragen  van een lid op Maatschappelijke Belangen, op het Meldpunt Inccassoklachten?! We hebben er bijna allemaal wel eens mee te maken en als die berichten juist zijn dan is dit voor VELEN VAN BELANG want dan kunnen we allemaal weigeren, niet toestemmen als een incassobureau u aanschrijft? ... geeft dit dan door aan allen?! En laat ze daar lezen/kijken op: http://maatschappelijke-belangen-beheerdersinfo.clubs.nl/ (deze url kopieren?!)

Hieronder volgt het forumbericht dat ik daar plaatste:

Neen nog niet direct maar ik lees wel dat incassobureaus mogelijk zelfs in zijn geheel 'onrechtmatig' handelen???? Ik lees dat op Meldpunt Incassobureaus, ZIE CLUBHOMEBERICHT daarover daar staat 'Terug naar klachten' en als u dat aanklikt dan ziet u de berichten!

De vraag (STELLING?) die enkelen zich daar stellen is:  ZIJN INCASSOBUREAUS WEL RECHTMATIG (zo wie zo..?) want ze moeten eerst aan de aangeschrevene vragen of deze AKKOORD IS dat zij een incasso uitvoeren? Want als klant heb je met het bewuste bedrijf b.v. het Telecombedrijf, Wehkamp, nu noem maar op, slechts met hen een aankoop/leveringscontract afgesloten?

Inderdaad en niet met het incassobedrijf en ik denk dat deze eerst aan je moeten vragen, of je dat wel wilt en ik denk dat niemand dat wel wil, wel met het bewuste bedrijf een 'betalingsregeling' (zal wel moeten uiteraard) maar NIET met het incassobedrijf??? Ik denk dat, voorzover ik het weet maar ben niet direct deskundig in Burgerlijk Wetboek, wel een groot punt dat die melders daar aanhalen en als dat bekend wordt bij een breed publiek? 32.gif64.gif 

Dan zijn incassobureaus 'burgerrechtelijk gesproken' niet meer bevoegd hun werk uit tevoeren...?? Maar hoe het e.e.a. precies zit, weet ik nog niet maar mijn juridische gevoel zegt dat het niet geheel uit de lucht is gegrepen? Ik blijf ook daar maar de berichten volgen!!! Hoop dat ieder die dit leest dat gaat doen? En doorgeeft... 4.gif

Gewijzigd op 2018-05-20 12:55:28
    handtekeningafbeelding