Een zeer dom plan, die verhuurdersheffing. De huren zullen maximaal verhoogd worden, waardoor ze voor sommige mensen onbetaalbaar worden. Die mensen kunnen dan zelfs de goedkoopste huizen niet meer betalen, en wat moet je dan? Bovendien zullen woningcorporaties bezuinigen op onderhoud waardoor de huizen verkrotten. En als klap op de vuurpijl zullen ze ook nieuwe bouwprojecten schrappen, wat de doodsteek betekent voor de bouwsector.
Ik snap wel dat de overheid geld nodig heeft, maar er zijn zat alternatieven zonder deze negatieve gevolgen.
Goedemorgen, VERHUURDERHEFFING.... de woningcorporaties moeten extra belasting betalen, dus VERHALEN OP DE HUURDERS... de huiren dus nog verder omhoog? Wat denkt u?
Goedemorgen een probleem dat niet alleen in Amsterdam zal zijn? Woningcorporaties zitten gewoon zonder groot geld. Door de gevoerde politiek van vandaag? En maar huurverhogingen doorvoeren...en wij als huurder maar betalen... Heeft u daar ook mee te maken?
Een typisch voorbeeld van een domme VVD-maatregel. Die zoeken altijd geld waar het niet zit, terwijl ze mogelijkheden om geld te halen waar het zit laten liggen.
Er is op dit moment juist een enorme vraag naar goedkope huurwoningen, mensen willen veel liever huren dan kopen. Wat je dus op dit moment moet doen is investeren in de bouw van nieuwe sociale huurwoningen en onderhoud aan bestaande. Zo kom je niet alleen de vraag van de markt tegemoet maar geef je tevens de bouwsector een impuls. Voor die bouwsector betekent het immers werk. Maar dan moeten die woningcorporaties wel geld hebben voor bouw en onderhoud en moet je dat als overheid niet afromen.
Goedemorgen ook nu een vervolg op dit onderwerp door de regeringsplannen lijken steeds meer organisaties en in opvolging daarvan de huurders de dupe te worden. Meer plannen dan alleen de 'zorgbijdrage en perikelen' (zie ander forumbericht) lijken onhaalbaar te zijn, ook de voorgenomen windenergie toepassing voor de energielevering lijken een 'gebakken lucht'...?
Hallo nou ik zal daar ook wel niet onder vallen hoor en verder ken ik ook nieman d die daar een voordeelt van zal hebben. Ik snap ook niet welke woningen ze daar mee bedoelen. Nou nog een goede avond dan maar.
Goedemorgen VERVOLG OVER DE HUREN, HUURSUBSIDIES etc. Snapt u er nog wat van? Ook daarin veel ondrust, verhoging huur, misschien wel ook huurnivelering en terugdraaien óók van de huurTOESLAGEN etc.etc... en nu dit bericht weer, GROOTSCHALIGE HUURVERLAGING op komst? U en ik zullen hier dan wel niet onder vallen, OF U WEL of kent u mensen die....? Laat het ons eens weten?
Hallo en als je daar nu net tussen in valt, wat dan met je huren? Ik ben denk ik misschien net modaal dan veranderd er dus weinig? geloof ik geen barst van! Ze blijven maar aanrommelen met de huren toeslagen en zorg en noem maar weer op tegen die tijd zal het wel weer anders zijn. Nu dan nog maar een goede dag vandaag.
Goede avond. Nee ik val zelf niet in de sociale huursector en verwacht dat mijn huur wel iets omhoog zal gaan in verhouding met eerst, alleen maar afwachten zal dan wel volgend jaar al zijn.Ik heb geen idee of mensen die net modaal zijn, hoe ze dan daar in staan, 'verhoging' en 'verlaging' dan ietsje? Het zal tegen die tijd inderdaad wel weer anders zijn dan nu voorgesteld of voorgespiegeld.
Hallo en als je daar nu net tussen in valt, wat dan met je huren? Ik ben denk ik misschien net modaal dan veranderd er dus weinig? geloof ik geen barst van! Ze blijven maar aanrommelen met de huren toeslagen en zorg en noem maar weer op tegen die tijd zal het wel weer anders zijn. Nu dan nog maar een goede dag vandaag.