Provinces+Of+The+Netherlands.gif

EEN FORUM VOOR U, heeft u een mening of een maatschappelijk onderwerp voor velen van belang, laat het ons eens weten? Dank! 

Kijkt u ook even of het onderwerp er mogelijk al ergens bij staat of in een andere rubriek?

TOP 12 ONDERWERPEN: d.d. november 2013

1. Osama Bin Laden dood                       5140 views

2. ING Bank, meer klachten over             2366

3. Incassobureaus onrechtmatig                 2179

4. Huren 120 euro omhoog                       1943

5. Pinnen bij parkeerautomaten                  1921                                              

6. NASA houdt speciale persconferentie    1873

7. Dode Alien gevonden in Rusland?           1844

8. Goede feestdagen voor 2011                  1767

9. Even berichtje voor de leden                   1758

10. Limonade voor soep                              1756

11. hallo Djekay en Tip Undercover in N     1739                                                  

12. Dure benzines – brandstoffen prijzen        513

3127 keer bekeken

AFRONDEN 'EUROCENTEN': o.a. wel bij postkantoren exact geld terug?

• vrijdag 15 juli 2011 @ 15:56
    reactie op (#1) Gotspe

Goedemiddag allen, ik kom hier nog even weer terug daarop want ik heb eergisteren bij een ander postkantoor, eentje van de TNT post, de oude PTT geloof ik, een pakketje verzonden en dat was 23,47 zei de man daar achter de balie nadat hij het had gewogen. '23,45 meneer', en ik zei dus, gaf het hem, en 2 cent erbij. Nee hoor hij wilde dat beslist niet aannemen, die 2 centen? 'Hoeft echt niet hoor ik heb er nog een paar centen hier en we ronden toch af!?' 3.gifBij het ene postkantoor dus wel afronden en bij het andere beslist niet?! Hoe kan dat dan ik lees toch hier dat de financiele instellingen, banken enzo absoluut niet mógen afronden zelfs omdat het niet wettelijk is?! 1.gif 

Nog een goede dag verder.

• maandag 20 juni 2011 @ 07:33
    reactie op (#9) Gotspe

Goedemorgen, zeker ik had ook al eerder gehoord dat ik de grensstreken een aantal supermarkten niet meedoen met de 'bijna gedwongen afronding'. 103.gif Ik had gehoord maar zeker al 3 jaar geleden (!) dacht ik, dat in Limburg, Valkenburg de AH daar niet afrondde? Mogelijk was dat in het begin en nu weer wel, weet ik niet, wie weet dat misschien van de leden of BEZOEKERS? Dit kennelijk omdat zij daar veel Duitse klanten hebben en deze willen gewoon exact en eerlijk worden behandeld.

En  zeker, de Aldi is een Duits bedrijf van origine en zij ronden of rondden (verleden?) niet af evenals de Lidl maar ik weet niet of dat ook overal in het land zo is? Wie weet dat, ikzelf kom daar eigenlijk bijna nooit maar betaal bij o.a. AH en de Jumbo vaak het gepaste bedrag en vrijwel nooit 'moeilijk'. Alleen de grote ketens als AH, C1000. Jumbo, Dirk v.d.Broek etc. ronden af, hoewel dus niet wettelijk en ook niet verplicht voor de klant, maar genoeg daarover in het artikel daarover, voor iedereen te lezen!? 95.gif

Een goede werkweek voor allen.   

Gewijzigd op 2018-05-29 12:46:15
    handtekeningafbeelding
  • zondag 19 juni 2011 @ 19:08
    reactie op (#8) jeroen007

Goedenavond Jeroen, zeker ik weet ook dat enkele supermarkten zoals de Aldi (bedoel je neem ik aan?) nog steeds gewoon met eurocenten afrekenen maar de Aldi en de Lidl zijn dacht ik Duitse supermarkten van oorsprong. Ik geloof ook dat in de grensstreken sommige winkels dat ook nog steeds doen, juist voor de Duitsers heb ik ergens gelezen of misschien hier wel bedenk ik nu? Wens je ook een goede werkweek neem ik aan morgen! 4.gif

• zondag 19 juni 2011 @ 10:30
    reactie op (#7) herman_dad

goedemorgens gotspe ik was deze week ook in de aldis supermarkt in een andere plaats evetjes en daar kreeg ik wel dus gewoon 3 cent terug van de kasssieres? dus niet alle winkels doen daar nog steeds niet mee en dat hoort ook dus zo? het regent hier veel maar wens de lede nog een pretige zondage!1.gif   

• maandag 06 juni 2011 @ 07:17
    reactie op (#6) Gotspe

Goedemorgen Gotspe, ja dat kan dat veel mensen door anderen voornamelijk de boodschappen laten doen of dat 'groeit' zo? Echter in de supermarkten nemen ze wel centen aan bij de kassa's, overal denk ik, maar... ze geven ze niet of sporadisch terug???! Ergens 'klopt hier iets niet dus'... 20.gif INDERDAAD. Wel soms aan 'buitenlanders' 20.gif andere EU onderdanen dan, vooral Duitsers in de grensstreek heb ik laatst gehoord van iemand die daar in de buurt woont...? Gék he, die Duitsers VRAGEN er gewoon om, omdat ze het in eigen land wel gewoon terug krijgen ook.

Goede werkweek voor allen (ook de vele bezoekers) die dit lezen!  36.gif   

Gewijzigd op 2018-05-29 12:46:26
    handtekeningafbeelding
  • zondag 05 juni 2011 @ 14:18
    reactie op (#4) herman_dad

Goedemiddag ik wist dit inderdaad nog niet maar doe zelf ook niet zo veel boodschappen eigenlijk meer mijn vrouw... 4.gif vandaar. En ik wist ook wel dat de eurocenten niet geheel verdwenen waren in  de andere landen maar dacht wel hier? Ik pin de grotere bedragen meestal wel maar als ik iets kleins haal betaal ik wel contant maar nooit zo veel dus in supermarkten. Ik zal daar dus ook rekening mee houden!  

Ik ging laatst een aangetekend poststuk verzenden en nog een losse brief die ik aan de balie gaf ik denk dan plakt ze zelf wel een postzegel er op en toen zei de vrouw dat het exact 93 cent was die losse brief! Vandaar en ik kreeg dus ook exact 1,07 terug. En zó hoort het dus eigenlijk? 6.gif En ik begrijp ook uit het commentaar dat er dus ook nog cassieres zijn die wel ook centen aanpakken en ook teruggeven?

Leuk dat er nu toch meer forum reacties komen ook hier zie ik ik zie op de andere clubs soms meer discussies? Een goede zondag nog verder.  

• zondag 05 juni 2011 @ 09:44
    reactie op (#4) herman_dad

goedemorgens ik betaal ook wel soms nog met de cente hoor en toch heb ik ook laatste een keer meegemaakt in een benzinestationn dat ze zeiden dat ze liever 5 cent stukje wilde toen ik met 2 centen betaalde en 1 cent? En die prijs was ook nog ik geloof 26,93 euro dat ik moest betale? hoe zit dat dan, u zegt dat ze dat wel moeten aanneme? pretige zondage voor u.   

• zondag 05 juni 2011 @ 08:12
    reactie op (#3) mona2

Zeker zijn de eurocenten GELDIG betaalmiddel en inderdaad rekenen banken en postkantoren nog exact en krijg je gewoon centen terug (voor Gotspe.... maar mogelijk heeft u niet veel contant bij postkantoren betaalt de afgelopen jaren?) het is inmiddels en moet inmiddels bij het 'grote' publiek ook bekend zijn dat de 'afronding' voornamelijk in supermarkten niet wetsgeldig -  Nederland is het enige land dat 'onofficieel afrond! - is en zelfs zouden ze je één of twee cent moeten teruggeven áls je daar om vraagt... En uiteraard mag je daar gewoom ook mét centen afrekenen en de verhalen van de 'branche' dat 'contant geld' zou gaan verdwijnen is grote flauwekul, grote MISLEIDING55.gif want velen kúnnen niet pinnen (geen - voldoende - geld gewoon op de rekening) en moetem met een vast bedrag /dag/ week /maand rondkomen. 5.gifZie OOK OP CLUBHOME DE BERICHTGEVING DAAROVER! 

En kleine winkels en ook b.v. de HEMA heeft alle PRIJZEN afgerond op 0 of 5 cent (dus 7,50 b.v. en géén 7,49 op prijskaartje) dus daar heb je dan vrij weinig of nihil centen aan de kassa. Wel mag je als je 7,50 betaalt dat doen met 7 euro, 2x 20 cent, 1x 5 centstukje en 5 x losse centen of zo! 95.gifMOETEN ze aanvaarden, en ze doen dat ook overal inmiddels neem ik aan ik zie hier geen klachten meer daarover?

Nu vooral voor Gotspe die daarover begonnen is - goed dat het nog were een keertje onder de aandacht komt! 22.gif- er staat hier op de club veel over te lezen! Dus op deze 'vrije' zondag en overigens voor alle bezoekers, de laatste tijd meer dan 100, soms 200 per dag....(gisteren waren de statistieken al weer op bijna 100 en 7 leden en 3 forumreacties... tegen 00.00 uur dan) maar clubs lag er kennelijk vannacht uit en de statistieken van 'gisteren' zijn 'onbekend'...?

Wie van de leden volgt nog in de discussies...?? 102.gif36.gif

Een goede zondag voor allen!   

Gewijzigd op 2018-05-29 12:46:37
    handtekeningafbeelding
  • zaterdag 04 juni 2011 @ 19:36
    reactie op (#2) jeroen007

Quote: jeroen007

zaterdag 04 juni 2011 @ 18:44

goedenavonde gotpse ik heb die rare afrondinge ook veel meer gezien en meegemaakt in winkels hoor, dat ze heel gek met de cente omgaan bij de wisselgelden. maar dat is hier op de club al langer zo dat we daar over  in he forums hebben gesproke maar goed dat u dat nog een keer zegt, u wist dat niet dus? pretige avonde nog en warm weer hier wel!

ja die ervaring heb ik dus ook bij een postagentschap bij primera

ook daar kreeg ik dan 2 losse cent muntjes,

raar eigenlijk ,

in de supermarkt is het afgerond om het probleem wisselgeld denk ik,

daar we in de guldentijd ook centen waren en ook altijd een probleem was met terug betalen,

daarom is dat afronden gekomen,

MAAR CENTEN DUS MUNTJES VAN 1 EN 2 CENT ZIJN nog steeds een geldig betaalmiddel in nederland,

en mocht ik aan een kassa zitten dan neem ik ze gewoon aan,

groetjes ♥Mona2♥
     https://hsjoke.clubs.nl/ mona,s clubhuis
  • zaterdag 04 juni 2011 @ 18:44
    reactie op (#1) Gotspe

goedenavonde gotpse ik heb die rare afrondinge ook veel meer gezien en meegemaakt in winkels hoor, dat ze heel gek met de cente omgaan bij de wisselgelden. maar dat is hier op de club al langer zo dat we daar over  in he forums hebben gesproke maar goed dat u dat nog een keer zegt, u wist dat niet dus? pretige avonde nog en warm weer hier wel!1.gif