Provinces+Of+The+Netherlands.gif

EEN FORUM VOOR U, heeft u een mening of een maatschappelijk onderwerp voor velen van belang, laat het ons eens weten? Dank! 

Kijkt u ook even of het onderwerp er mogelijk al ergens bij staat of in een andere rubriek?

TOP 12 ONDERWERPEN: d.d. november 2013

1. Osama Bin Laden dood                       5140 views

2. ING Bank, meer klachten over             2366

3. Incassobureaus onrechtmatig                 2179

4. Huren 120 euro omhoog                       1943

5. Pinnen bij parkeerautomaten                  1921                                              

6. NASA houdt speciale persconferentie    1873

7. Dode Alien gevonden in Rusland?           1844

8. Goede feestdagen voor 2011                  1767

9. Even berichtje voor de leden                   1758

10. Limonade voor soep                              1756

11. hallo Djekay en Tip Undercover in N     1739                                                  

12. Dure benzines – brandstoffen prijzen        513

3337 keer bekeken

NIEUWE 'SOCIAL MEDIA' PROBLEMEN....? o.a. pc verslaving

• dinsdag 02 oktober 2012 @ 07:56
    reactie op (#12) Maltezer

Goedemorgen in ieder geval snappen POLITICI niet veel van 'social media' (bij jongere politici zal dat wel meer zijn) maar de ouderen niet, en Cohen moet wel onderzoeken, maar hij zei zelf 'dat hij het opnbare orde probleem  moet onderzoeken en gelukkig heeft hij daar meer verstand van'? Het kan ook politiek verkeren.... Zie onderstaande bericht uit AD (bron):

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3324388/2012/09/30/Peiling-Politici-snappen-weinig-van-social-media.dhtml

Gewijzigd op 2018-05-30 07:02:46
    handtekeningafbeelding
  • zondag 30 september 2012 @ 16:55

Zelf doe ik al jaren mee aan meerdere social media, zoals inderdaad clubs, Twitter, Faceboek, Hyves, Msn, Forums enz.
    Ik vind het ook geweldig dat het er is, en een medium als Twitter is vaak nog sneller dan het nieuws.
    Maar wat hier is gebeurd dat is gewoon verschrikkelijk, en dit zie ik als een soort hooligan effect, vooraf plannen en uitvoeren. Hier word door kwaad willenden ver vooruit gepland hoe en waar bijeen te komen om vervolgens de boel te verbouwen en dit zijn echt geen mensen die komen voor vreedzame feestjes.
    Ik ben ook van mening dat de media al ver voordat dit heeft plaats gevonden er al teveel boven op zat waardoor eigenlijk het tegengestelde is bereikt, nieuws is hiermee een soort doorgeefluik geworden, en wakkerde de boel alleen maar aan.

Ik heb zelf opgroeiende kinderen die dagelijks met het Internet en social media in de weer zijn zowel voor school als prive want dat is niet meer weg te denken in deze maatschappij, het is zelfs helemaal geintegreerd in ons dagelijkse leven.

Maar als ouder geef ik ze altijd strikt de regel mee hoe ze hiermee om moeten gaan. Dat ze nooit hun persoonlijke identiteit bloot moeten stellen aan welk social media ook, of op het Internet algemeen.

Geef geen telefoonnummers, en geen adressen door, strooi niet met foto's, laat niets los waar je woont, ga ook geen intieme gesprekken aan met mensen die je niet kent maar houd zoveel mogelijk afstand op het Internet hou je prive leven gescheiden.
    Meer kun je als ouder niet doen, je hoopt dat ze zich hieraan houden maar garantie krijg je zeker niet, want het blijven kinderen/tieners die hun eigen identiteit nog ontdekken.
    Het is ook zeker niet de schuld van de Social media of Internet algemeen, maar hier ligt ook een taak bij de ouders en scholen om goede voorlichting te geven aan kinderen.

Ik ben voor een keihard beleid, jongeren die zich hier schuldig aan maken, en vooral de aanstichters moeten enorm worden gestraft. Beelden moeten vrijgegeven worden zodat de kans op herkenning het grootst is en de pakkans verhoogd.
    Hier moeten taakstraffen voor worden opgelegd die het maatschappelijk belang dienen, en keihard worden uitgevoerd, lik op stuk beleid !
    Vervolgens moeten jongeren met een baan de schade dragen, en jongeren die een uitkering hebben moeten sterk gekort worden of als dit kan geheel intrekken.Verder waar mogelijk een doorverwijzing naar bureau Halt. Dus niet in een cel zetten, want dit kost ons allen alleen maar geld. En als ik mijn kinderen op tv zag of ik kwam er achter dat ze betrokken waren geweest bij dit soort afschuwelijke beestachtige daden, dan bracht ik ze naar het eerst volgende Politie bureau en gaf ik ze persoonlijk aan.

Over de schuldvraag hoeft wat mij betreft geen discussie gevoerd te worden, dit is gewoon volstrekt ongehoord gedrag die geregiseerd word door bepaalde groepen jongeren. 

Gewijzigd op 2012-09-30 16:58:12
  • maandag 24 september 2012 @ 19:23
    reactie op (#10) mona2

Quote: mona2

zondag 23 september 2012 @ 12:32

laat gene die de schaden veroorzaakt hebben dit maar zelf betalen .
    is gewoon te gek voor woorden ook via deze weg weer veel aandacht voor deze losgeslagen gekken,

Goede avond. Dat ben ik met u eens dat het losgeslagen gekken zijn. De media waren er ook volop bij en dan volgens mij ook veel sensatiezoekers daar op af. Elk journaal had het er over. Ik begreep uit een een mediaprogramma daarover toch weer maar dat het soms moeilijk is te bewijzen wie exact wat heeft gedaan. Toch als ze op een video beeld of foto's staan dan is het toch duidelijk soms?  

• zondag 23 september 2012 @ 12:32
    reactie op (#9) catootje

laat gene die de schaden veroorzaakt hebben dit maar zelf betalen .

is gewoon te gek voor woorden ook via deze weg weer veel aandacht voor deze losgeslagen gekken,

groetjes ♥Mona2♥
     https://hsjoke.clubs.nl/ mona,s clubhuis
  • zondag 23 september 2012 @ 08:18
    reactie op (#7) herman_dad

nee niet zelf meegemaakt, maar hoorde op radio noord, wel verschrikkelijke reacties, en volwassen mannen die huilden en zeiden dat ze nog nooit zo bang geweest waren

ook veel winkeliers die veel schade hebben

en ze riepen de mensen op, om massaal te komen helpen opruimen zodat de stad vandaag weer helemaal puinvrij was, maar of dat gebeurd is weet ik niet

een fijne dag verder

Achter elke traan van verdriet, schuilt de glimlach van herinneringen handtekeningafbeelding
  • zondag 23 september 2012 @ 07:53
    reactie op (#7) herman_dad

VRAAG (herhaling) heeft iemand van u, leden of bezoekers het zélf meegemaakt of woont er in de buurt?

Het laatste nieuws voor u via de aparte pagina van het AD internetkrant van vandaag voor u, meer dan 1 miljoen schade, een bejaarde man daarbij ook nog gemolesteerd, diverse 'twitteroproepen' voor feestjes...? En het lijkt een nieuw soort fenomeen te worden? Hopelijk dat laatste niet!

Zie en klik door: alle laatste nieuws over 'Haren' etc. (bron AD)

http://www.ad.nl/ad/nl/11474/Facebookrellen/index.dhtml

Ik wens u nog een goede zondag en soms nog een zonnetje vandaag, morgen een slechte dag (?) zie weerberichtje op clubhome.

Gewijzigd op 2018-05-30 07:02:59
    handtekeningafbeelding
  • zaterdag 22 september 2012 @ 21:01
    reactie op (#5) mona2

Dank allen voor de reacties, hopelijk komen er nog meer leden of bezoekers bij, EEN VRAAG:

HEEFT IEMAND HET ZELF meegemaakt misschien of komt hij/zij uit de buurt van Haren of Groningen? Dan horen we graag! 

Een goede zondag morgen met hopelijk nog wat zon.  

Gewijzigd op 2018-05-30 07:03:07
    handtekeningafbeelding
  • zaterdag 22 september 2012 @ 18:32
    reactie op (#5) mona2

Hallo ik heb er geen woorden voor, dat was er vroeger niet bij dan ging je rechtstreeks de jeugdgevangenis in! Deze jongeelui moeten wel naar bureau Halt of via de rechter zwaar gestraft worden en niet degenen die misschien een keer een papiertje op straat gooien naar dat bureau Halt?! Wie is de volgende als ze dat al zeggen in dat artikel van de krant ook? Ik zit gelukkig ook niet veel meer op die Facebook zaken en dat.      

• zaterdag 22 september 2012 @ 10:01
    reactie op (#4) Gotspe

ik heb geen beelden gezien maar wel over gehoord .

echt vreselijk allemaal.

een goede waarschuwing om goed op te letten met wat je allemaal op internetplaatst,

groetjes ♥Mona2♥
     https://hsjoke.clubs.nl/ mona,s clubhuis
  • zaterdag 22 september 2012 @ 09:58
    reactie op (#2) catootje

Quote: catootje

zaterdag 22 september 2012 @ 07:56

goede morgen, wat is dit toch erg, laat ze van andermans spullen afblijven, en wat dom om zoiets op fb te zetten
    ik ben wel lid ervan, maar alleen voor de spelletjes, en zet nooit iets persoonlijks erop, en gelukkig ook mijn kinderen zoiets niet

Goede morgen. Ik heb de beelden ook gezien, gewoon een aantal gestoorden die op rellen uit waren en nu ook zoiets te verwachten in Gouda? Las dat ook al in het artikel. In wat voor wereld leven we in? Gelukkig heb ik geen Facebook of andere social media, alleen hier op de clubs en daar ook al voorzichtig mee daarom ook geen betalend lid maar dit is ook genoeg zo om te reageren, gratis lid. Een goed weekeinde voor u.