Provinces+Of+The+Netherlands.gif

EEN FORUM VOOR U, heeft u een mening of een maatschappelijk onderwerp voor velen van belang, laat het ons eens weten? Dank! 

Kijkt u ook even of het onderwerp er mogelijk al ergens bij staat of in een andere rubriek?

TOP 12 ONDERWERPEN: d.d. november 2013

1. Osama Bin Laden dood                       5140 views

2. ING Bank, meer klachten over             2366

3. Incassobureaus onrechtmatig                 2179

4. Huren 120 euro omhoog                       1943

5. Pinnen bij parkeerautomaten                  1921                                              

6. NASA houdt speciale persconferentie    1873

7. Dode Alien gevonden in Rusland?           1844

8. Goede feestdagen voor 2011                  1767

9. Even berichtje voor de leden                   1758

10. Limonade voor soep                              1756

11. hallo Djekay en Tip Undercover in N     1739                                                  

12. Dure benzines – brandstoffen prijzen        513

5899 keer bekeken

INTERNETBANKIEREN fraude, 'WITWASSEN' o.a. Abn/Amro

• woensdag 09 januari 2013 @ 08:01
    reactie op (#10) Gotspe

Goedemorgen vervolg op dit onderwerp de ABN-AMRO heeft nu een systeem waarbij fraudeurs en skimmers direct in beeld komen bij de politie, bij pinautomaten. Zou mooi zijn maar stel u bent zelf even verkeerd bezig , b.v. verkeerde pincode indrukken dan komt U OOK RESCHTSTREEKS IN BEELD bij de politie? M.a.w. onterechte beschuldigen etc. en de bank uit 'verdacht van'??? Net als bij de ING b.v. zie elders daarover...dus onterecht slachtoffer.

Zie art. uit De Telegraaf, (bron)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21206157/__Pincriminelen_live_in_beeld__.html

Gewijzigd op 2018-06-06 12:17:36
    handtekeningafbeelding
  • donderdag 01 november 2012 @ 17:47
    reactie op (#9) Vomie

Quote: Vomie

donderdag 01 november 2012 @ 15:28

Hallo allemaal ik denk zeker ook mogelijkheden voor de bandieten om hier weer mee te knoeien alleen lees ik dat het slechts voor de kleine bedragen is? Maar ze kunnen wel je hel bankrekening plunderen misschien als ze er achter kunnen komen? en ze willen nog steeds dat het contante geld verdwijnt nou geef mij dat maatr in mijn zak hoor, weet ik direct wat ik precies uitgeef en geen last van pin betalingstoringen toch? U toch ook?

Goede avond. Mogelijkheden om er mee te knoeien of frauderen zijn er zeker wel denk ik het gaat inderdaad in dit systeem om kleine bedragen maar je weet nooit! inderdaad kun je met contant geld betalen niet veel meer frauderen of knoeien dan electronisch en zeker heb je bij storingen ook geen probleem. Ik geef eigenlijk ook de voorkeur boven contant betalen in de winkels zeker de supermarkten en de bakker, slager en zo dat gaat volgens mij soms ook sneller als ik vaak zie dat een klant voor mij aan de kassa 2 keer moet herhalen of anderszins langer duurt om de een of ander reden. Als je wat duurdere kleding koopt dan misschien beter om wel te pinnen? 

• donderdag 01 november 2012 @ 15:28
    reactie op (#8) herman_dad

Quote: herman_dad

donderdag 01 november 2012 @ 07:44

Goedemorgen, vervolg over INTERNETBANKIEREN etc. Nu komt er ook nog eens een 'contactloos' betaalpasje, maw. gewoon voor het betaalsysteem houden en er wordt afgereked? Brengt dit systeem niet NOG MEER internet- of betaalfraude met zich mee? Het zal hopelijk wel uitgetest zijn daarop maar TOCH? Wat denkt u, mogelijkheden te over misschien wel voor kwaadwillenden?http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3340330/2012/10/31/ING-en-ABN-Amro-komen-met-contactloos-betaalpasje.dhtml (bron AD) 

Hallo allemaal ik denk zeker ook mogelijkheden voor de bandieten om hier weer mee te knoeien alleen lees ik dat het slechts voor de kleine bedragen is? Maar ze kunnen wel je hel bankrekening plunderen misschien als ze er achter kunnen komen? en ze willen nog steeds dat het contante geld verdwijnt nou geef mij dat maatr in mijn zak hoor, weet ik direct wat ik precies uitgeef en geen last van pin betalingstoringen toch? U toch ook?

• donderdag 01 november 2012 @ 07:44
    reactie op (#7) herman_dad

Goedemorgen, vervolg over INTERNETBANKIEREN etc. Nu komt er ook nog eens een 'contactloos' betaalpasje, maw. gewoon voor het betaalsysteem houden en er wordt afgereked? Brengt dit systeem niet NOG MEER internet- of betaalfraude met zich mee? Het zal hopelijk wel uitgetest zijn daarop maar TOCH? Wat denkt u, mogelijkheden te over misschien wel voor kwaadwillenden?

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3340330/2012/10/31/ING-en-ABN-Amro-komen-met-contactloos-betaalpasje.dhtml (bron AD) 

Gewijzigd op 2018-06-06 12:17:47
    handtekeningafbeelding
  • donderdag 25 oktober 2012 @ 08:14
    reactie op (#6) Vomie

Goedemorgen dat is inderdaad een groot punt voor ieder die dit overkomt, vaak komen de banken met 'bewijs' aan dat van geen kanten deugt. Gewoon 'aannames van fetien of omstandigheden waaruit zij concluderen dát het dan wel zo zal zijn of zitten'?

B.v. aannemen als iemand 's nachts op zijn banknummer kijkt dat dan  'typisch het gedrag van fraudeurs is'... dan zouden er veel meer mensen zijn dan ze denken die 'fraudeur' zijn, immers iedereen kan  24 uur per dag (?!!!) op internet(bankieren)... m.a.w. in de bewijsvoering, nu ja 'bewijs'...20.gif deugt van geen kanten, laat staan dan nog een zoals nog maar eens gezegd en laten we daar niet te licht over denken, een veroordeling door een rechter, waar we toch altijd van uitgingen 'niemand is schuldig aan iets, tenzij veroordeling door rechter dat vaststaat' (nu ja ook zelfs ook dáár al weten van andere sites en berichten zie - http://justittieledwalingen.clubs.nl/ -  b.v..... er veel gerechtelijke dwalingen.

De banken gaan overduidelijk zelf van op de stoel van de rechter zitten in deze zaken.

Gewijzigd op 2018-06-06 12:17:57
    handtekeningafbeelding
  • woensdag 24 oktober 2012 @ 21:15
    reactie op (#5) Gotspe

Hallo meneer, dat is toch afschrikwekkend, u legt bewijs op tafel dat u bestolen bent en daarna besteelt de bank U??? Als ik het goed begrijp dan. Nee banken denken ook niet verder door dan de neus lang is! Veel sterkte hoor hiermee. 

• woensdag 24 oktober 2012 @ 15:38
    reactie op (#4) herman_dad

woensdag 24 oktober 2012 @ 08:30

Goedemorgen een VERVOLG op het item van banken etc. Ook ondernemers klagen nu over de banken, het zal ook wel aan de tijd liggen, de 'goede tijd' is voorbij en ook banken zullen zich bedenken tegenwoordig o.a. met het verstrekken van hypotheken (even door klikken AD ook daar weer....) die steeds minder worden verstrekt, zie art. uit AD (bron):   http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3336453/2012/10/24/Banken-maken-ondernemers-het-leven-zuur.dhtml

Goede middag. Lees dit hier ook weer en net op andere item ook gereageerd maar je zieT, zelfs ondernemenrs en anderen beginnen heel 'naar' over de banken te denken. Dat gééft weer te denken... toch?  Zouden banken ook kunnen doordenken??

• woensdag 24 oktober 2012 @ 08:30
    reactie op (#3) Gotspe

Goedemorgen een VERVOLG op het item van banken etc. Ook ondernemers klagen nu over de banken, het zal ook wel aan de tijd liggen, de 'goede tijd' is voorbij en ook banken zullen zich bedenken tegenwoordig o.a. met het verstrekken van hypotheken (even door klikken AD ook daar weer....) die steeds minder worden verstrekt, zie art. uit AD (bron):   

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3336453/2012/10/24/Banken-maken-ondernemers-het-leven-zuur.dhtml

Gewijzigd op 2018-06-06 12:18:07
    handtekeningafbeelding
  • woensdag 17 oktober 2012 @ 18:24
    reactie op (#2) herman_dad

zondag 14 oktober 2012 @ 21:16

Goede avond, ik zie ook dat ook de ABN-AMRO in zekere zin de lijn van de (sommige) banken volgen, wat ik eigenlijk al wist de regelgeving (intern en voorschriften 'kleine lettertjes' etc. ) van het bankwezen zit zo nog in elkaar en ook hier: net als bij de ING niet alleen heel krom 'juridisch' maar zeker ook in strijd met zelfs de Univ. Verklaring Rechten v.d. Mens in feite: niemand mag beschuldigd worden van 'iets' zonder tussenkomst van een onafhankelijke rechter.En als jij er als klant wordt uitgegooid omdat je in hun ogen je schuldig hebt gemaakt aan 'fraude', of  'betrokkenheid daarbij' maar niemand kan ooit echt bewijzen (technisch) dát hij/zij niets er mee te maken heeft, dan is dat in feite ook weer een vorm van laster/smaad maar ook dat weer bijna niet te bewijzen. GEEN RECHTSTAAT dus in deze vorm.En als jij dus als klant - waarvan de meesten onder ons de technische know how niet weten - eerst moet bewijzen dat je zelf geen schuld er aan hebt dan is dit de omgekeerde wereld. En ben je gewoon nóg meer geld kwijt, banken hebben het recht van 'onverschuldigde terugvordering', dan er al met je internetbanknummer is gebeurd zonder je (mede)weten! Je wordt dus gestraft ergens voor en ja weer het wordt bijna eentonig: ''zonder tussenkomst van een onafhankelijke rechter'.Niemand doet er wat aan lijkt het tot nu toe al worden banken er zich nu 'een beetje van bewust' ook via deze site/ dit forum lezende???  Hopen we maar, dus leden en/of bezoekers, lezers deze:BLIJF HET HIER MELDEN indien...?  

Goede avond. Ik heb ook een ABN-AMRO rekening (gelukkig ook bij nóg één) hoor gezien ook de ervaringen met de ING destijds. We zijn op onze hoede, door 'schade wijs geworden'. Ik zeg bewust niet door 'schande' want ik voel mij zelf nog steeds nergens schuldig aan destijds! 

• zondag 14 oktober 2012 @ 21:16

Goede avond, ik zie ook dat ook de ABN-AMRO in zekere zin de lijn van de (sommige) banken volgen, wat ik eigenlijk al wist de regelgeving (intern en voorschriften 'kleine lettertjes' etc. ) van het bankwezen zit zo nog in elkaar en ook hier: net als bij de ING niet alleen heel krom 'juridisch' maar zeker ook in strijd met zelfs de Univ. Verklaring Rechten v.d. Mens in feite: niemand mag beschuldigd worden van 'iets' zonder tussenkomst van een onafhankelijke rechter.

En als jij er als klant wordt uitgegooid omdat je in hun ogen je schuldig hebt gemaakt aan 'fraude', 20.gifof  'betrokkenheid daarbij' 20.gifmaar niemand kan ooit echt bewijzen (technisch) dát hij/zij niets er mee te maken heeft, dan is dat in feite ook weer een vorm van laster/smaad maar ook dat weer bijna niet te bewijzen. GEEN RECHTSTAAT dus in deze vorm.

En als jij dus als klant - waarvan de meesten onder ons de technische know how niet weten - eerst moet bewijzen dat je zelf geen schuld er aan hebt dan is dit de omgekeerde wereld. En ben je gewoon nóg meer geld kwijt, banken hebben het recht van 'onverschuldigde terugvordering', dan er al met je internetbanknummer is gebeurd zonder je (mede)weten! Je wordt dus gestraft ergens voor en ja weer het wordt bijna eentonig: ''zonder tussenkomst van een onafhankelijke rechter'.

Niemand doet er wat aan lijkt het tot nu toe al worden banken er zich nu 'een beetje van bewust' ook via deze site/ dit forum lezende??? 102.gif18.gif Hopen we maar, dus leden en/of bezoekers, lezers deze:

BLIJF HET HIER MELDEN indien...?

Gewijzigd op 2018-06-06 12:18:44
    handtekeningafbeelding