Ook Abn/Amro houd er een apart beleid op na, zo zag ik gisteren in het programma Kassa... bekijk via deze link: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/slachtoffer-van-malware-bij-abn-amro-geen-compensatie/speel/1/
Mensen die een bedrijf hebben moeten kunnen bewijzen dat ze opgelicht zijn om aan te nemen dat dit niet hun eigen schuld is.
Voor particulieren geld deze regel nog niet, maar zo zei de woordvoerder van Abn/Amro.. wij gaan de komende tijd onze voorwaarden wel aanpassen omtrent de verantwoordelijkheid van het Internetbankieren.
Ik kan me er werkelijk groen en geel aan ergeren dat banken ons allerlei zaken op hebben gelegd omtrend het betalings verkeer.
Als klant moet je je aanpassen aan hun betalingcultuur { allemaal in het belang van onze klant is het motto van onze bank} maar nu er steeds vaker wat mis gaat begint het er steeds meer op te lijken dat wij de dupe gaan worden van hun beleid.
Ik blijf erbij dat banken ten alle tijden verantwoordelijk zijn voor hun electronische betaalverkeer en de veiligheid daarvan, mits de gebruiker er mee omgaat zoals dit is bedoeld.
Daarbij wil ik opmerken dat wanneer er op 1 of andere manier een particuliere pc besmet is geraakt dat de systemen, ontwikkeld door banken en bedoeld zijn om te kunnen Internetbankieren dit ten alle tijden moeten herkennen, en evt transactie's moeten blokkeren.
En mocht het fout gaan dan moeten de banken dit op zich nemen en oplossen, en niet de omgekeerde wereld dat de klanten de veiligheid moeten waarborgen !!
Meer is er gewoonweg niet van PUNT, het is toch te gek voor woorden dat ze steeds meer de consument verantwoordelijk houden.