Hallo leden dat is toch schandalig dat we zoveel betalen aan onze veiligheid daar kunnen ze geeneens voor zorgen. Geeft wel weer te denken hoor en nog een goede zondag maar weer.
EEN FORUM VOOR U, heeft u een mening of een maatschappelijk onderwerp voor velen van belang, laat het ons eens weten? Dank!
Kijkt u ook even of het onderwerp er mogelijk al ergens bij staat of in een andere rubriek?
TOP 12 ONDERWERPEN: d.d. november 2013
1. Osama Bin Laden dood 5140 views
2. ING Bank, meer klachten over 2366
3. Incassobureaus onrechtmatig 2179
4. Huren 120 euro omhoog 1943
5. Pinnen bij parkeerautomaten 1921
6. NASA houdt speciale persconferentie 1873
7. Dode Alien gevonden in Rusland? 1844
8. Goede feestdagen voor 2011 1767
9. Even berichtje voor de leden 1758
10. Limonade voor soep 1756
11. hallo Djekay en Tip Undercover in N 1739
12. Dure benzines – brandstoffen prijzen 513
Wist u dat u miljonair was...???
Hallo leden dat is toch schandalig dat we zoveel betalen aan onze veiligheid daar kunnen ze geeneens voor zorgen. Geeft wel weer te denken hoor en nog een goede zondag maar weer.
Goedemorgen, en een vervolg hierop, daar gáát een deel van ons geld naar toe... o.a.
de veiligheid kost ons in dit land al 767 euro per persoon/jaar...
Hallo ik denk wat nu maar dat hadden ze mij ook kunnen vragen hoor dat wist ik wel dat ik na mijn pensioen miljonair zou zijn als ik niet zo veel belasting had betaald me hele leven lang!! De plukkers in Den Haag zijn het zelf vaak wel overigens en zónder de belasting die ze moeten betalen, voelt u hem? Nu nog een mooi weekeinde dan maar weer en allemaal dromen van miljonair zijn maar kom wel uit de droom.
goeden morgens ook dese dage mooi weer hier hoor ik wist dat ook neit zo hoor maar de belastinge zijn ook wel goed zo voor de dinge die we doen en wens u nog een pretige week einden toch nog hoor
Goedemorgen allen, dank voor de reacties. En ja ntuurlijk weten we allen dat de belasting er is en ook dat daar ook veel leuke en goede dingen mee wordt gedaan, dat is het probleem ook niet maar goed om even aan te halen dan voor ieder waar je niet direct bij stilstaat.
Het gaat er mij om, WIST U DAT, dat het zóveel is (in een 'mensenleven' dan) dat u eigenlijk en wij allemaal zelfs 'miljonair' zouden zijn... ik wist dat niet en stond daar ook nooit bij stil, ik denk vrijwel niemand en dus vandaar even deze aandacht hier er voor.
Een goed weekend voor allen en zie op clubhome ook het (korte) weerberichtje even, wel een redelijk herfstweekend, maar vrij koud ach de tijd van het jaar.
ZIE VOOR VEEL MAATSCHAPPELIJKE ONDERWERPEN EN DISCUSSIES:
http://maatschappelijke-belangen-beheerdersinfo.clubs.nl/forum/algemeen
De klok gaat weer een uur terug aankomend weekend
Vandaag: Op de meeste plaatsen droog en de zon zal regelmatig zich laten zien, in de kustgebieden kan nog wel een regen- of onweersbui voorkomen, temp. 8 tot 10 gr. Vanavond en vannacht weinig verandering en temp. rond het vriespunt, lichte nachtvorst op veel plaatsen.
Op veel plaatsen een mooie herfstdag, aan de kusten nog wat bewolking. Morgen nog een rustige en licht wisselvallige herfstdag met geregeld ook zon, temp. 9 gr. Van maandag tot en met donderdag eerst regenachtig, en temp. 9 gr, 'snachts weer iets boven vriespunt, later ook overdag in de week weer oplopend tot 10 gr. en snachts 7, 8 gr. Zie verder clubhome...
Het is inderdaad een behoorlijk bedrag, maar je moet ook rekenen dat belasting geen weggegooid geld is. Zelf zie ik het als een verplichte aankoop van je aandeel in de sociale voorzieningen en verzekeringen. Van het belastinggeld worden bijvoorbeeld de wegen onderhouden, er wordt gezorgd dat er veilige speelplaatsen in de buurt zijn voor de kinderen, er worden scholen en leerkrachten van betaald, het rioolsysteem wordt er van onderhouden, de politie wordt er van betaald zodat het veilig is op straat, de brandweer wordt er van betaald zodat als je huis in brand staat het voor je geblust wordt, het onderhoud van de dijken wordt er van betaald zodat je geen natte voeten krijgt. Van het belastinggeld wordt de WW en de bijstand betaald zodat als je werkloos raakt je niet zonder inkomen zit, de WAO wordt er van betaald zodat als je arbeidsongeschikt raakt je toch fatsoenlijk kan blijven leven. De AOW wordt er van betaald zodat mensen van hun oude dag kunnen genieten en niet tot hun dood door moeten werken.
Al met al, belasting betalen loont de moeite. Denk je eens in dat al die dingen niet bestonden. Dan had je wellicht een hoop meer geld in de knip, maar ook een hoop meer zorgen.
Quote: catootje
vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:18
Goede avond. Nee dat wist ik niet hoor maar gelijk heeft u als we dat geld als we 50 zijn zouden terug krijgen? Jammer dan de wens zal de vader van de gedachte zijn... wou dat het waar was!
goede morgen, als ze ons dat nu terugbetaalden als we 50+ waren dan waren de meeste ouderen uit hun zorgen
Goedemorgen, WIST U DAT WE MILJONAIR ZIJN? Althans als het aan de overheid lag wel en weest u maar niet al te blij, die nemen het ons weer af via de.... BELASTINGEN, ach ja, een bericht in de categorie 'ook dat nog bijna'.... lees het bericht eens in het AD (bron):
Dat valt tegen zóveel belasting betalen als 'gemiddeld gezin'?