Dat bestuurders van woningcorporaties zulke extreem hoge salarissen verdienen vind ik niet kunnen. Als bestuurder, ongeacht waarvan, zit je er om de belangen van je klanten te behartigen. Die klanten zijn in dit geval de huurders, die gewoon een betaalbare woning willen die goed onderhouden wordt.
Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat mensen met een laag inkomen vaak in een uitvoerende functie werken, wat fysiek zwaar is en dus een aanslag op het lichaam. Leidinggevenden, managers en dergelijke hebben die aanslag op hun lichaam niet en tevens behoren ze tot de mensen die meer verdienen. Eigenlijk zou dit omgedraaid moeten worden, de mensen die fysiek het hardst werken zouden het best betaald moeten worden. Zeg maar als een compensatie voor het zware werk dat ze doen en het verlies aan levensjaren die dat met zich mee brengt.
Wat ook meespeelt is dat mensen met een laag inkomen er vaak een ongezonde levenswijze op nahouden. Zij hebben het geld niet om gezond te leven, ze mogen al blij zijn als ze iedere dag voldoende eten op tafel kunnen zetten. En het eten dat ze dan op tafel kunnen zetten is dan nog zo goedkoop mogelijk, wat dus inhoudt dat er niet naar de kwaliteit gekeken wordt. Daar is simpelweg geen geld voor. Mensen met meer inkomen kunnen het zich wel veroorloven om op de kwaliteit te letten, zij hoeven niet het allergoedkoopste te kiezen. Daardoor eten ze ook gezonder.
Hallo ik moest het wel 2 keer lesen als ik het goed begrijp bedoelt u dat rijke mensen het geld hebben om gezonder te kunnen leven en aan sporten te doen en dus vit blijven? Ja hoor maar dan heb je toch geld hier voor en arme mensen niet en dus staan die er naast en moeten maar niet aan sport doen? Dan is het dus juist wel een kwesties van geld hebben om gezonder te kunne leven en dan ook langer dan normaal anderen leven met die voordelen ? Of ben ik nou zo dom om met die voetbaltrainer van Galen te spreken? Ja toch? Nou een goede avond verder ook hoor.
Het is een kwestie van maatschappelijke impact. Rijken zijn vaak beter geschoold en meer op de hoogte van zaken als gezondheid. Het voedingspatroon is vaak beter, lees gezonder, zij doen vaak meer aan sport en noem maar op. Het is niet het geld of bezit wat gezonder maakt doch de gezondere levenswijze.
Heerlijk zoals vaak het hebben van geld wordt gerelateerd aan het hebben van privileges of voordelen. Soms lijkt het alsof geld hebben of beter dan gemiddeld hebben wordt gezien als een vorm van "slechtheid"
Goedemorgen misschien moet je wel BESTUURDER VAN EEN WONINGCORPORATIE worden? Dan wordt je vanzelf miljonair... ondanks alle beloftes van eerdere kabinetten, ministers etc. verdienen zij gewoon als 'grootverdiener'... wat vindt u daarvan?
Goedemorgen een NIEUW onderwerp vandaag voor u, RIJKE MENSEN LEVEN LANGER, volgens onderzoek, zie art. uit AD (bron): M.a.w. GELD MAAKT GELUKKIG, is zeker waar dan, want als je geen problemen hebt, meestal toch op de een of andere manier met FINANCIEN of gebrek daaraan dan te maken, en dus geen KOPZORGEN, (geestelijk welzijn ook) LEEF je langer. Tja dan weten we dat... de meesten van ons zitten op of zelfs ónder modaal inkomen... dus 'verschil moet er zijn', of dan toch het hebben van gelijk, 'nivellering' in de toekomst, sterker nog, geen geld(sysstemen) op Aarde meer, tja.. lijkt heden nog een een utopie, en dus ieder levende mens een gelijke kans?Zie art:http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/3354367/2012/11/27/Rijke-mensen-leven-gemiddeld-7-5-jaar-langer.dhtmlVoor allen toch een goede werkdag vandaag...
Goede avond. Ik heb het gelezen en dat moeten we dan maar aannemen de cijfers zullen wel kloppen? Dan maar snel gaan sparen om miljonair te worden, maar tegen die tijd ben je toch weer doodmoe van alles en dus leef je weeR korter...? Tja oud geld misschien...?
Goedemorgen een NIEUW onderwerp vandaag voor u, RIJKE MENSEN LEVEN LANGER, volgens onderzoek, zie art. uit AD (bron): M.a.w. GELD MAAKT GELUKKIG, is zeker waar dan, want als je geen problemen hebt, meestal toch op de een of andere manier met FINANCIEN of gebrek daaraan dan te maken, en dus geen KOPZORGEN, (geestelijk welzijn ook) LEEF je langer. Tja dan weten we dat... de meesten van ons zitten op of zelfs ónder modaal inkomen... dus 'verschil moet er zijn', of dan toch het hebben van gelijk, 'nivellering' in de toekomst, sterker nog, geen geld(sysstemen) op Aarde meer, tja.. lijkt heden nog een een utopie, en dus ieder levende mens een gelijke kans?