Provinces+Of+The+Netherlands.gif

EEN FORUM VOOR U, heeft u een mening of een maatschappelijk onderwerp voor velen van belang, laat het ons eens weten? Dank! 

Kijkt u ook even of het onderwerp er mogelijk al ergens bij staat of in een andere rubriek?

TOP 12 ONDERWERPEN: d.d. november 2013

1. Osama Bin Laden dood                       5140 views

2. ING Bank, meer klachten over             2366

3. Incassobureaus onrechtmatig                 2179

4. Huren 120 euro omhoog                       1943

5. Pinnen bij parkeerautomaten                  1921                                              

6. NASA houdt speciale persconferentie    1873

7. Dode Alien gevonden in Rusland?           1844

8. Goede feestdagen voor 2011                  1767

9. Even berichtje voor de leden                   1758

10. Limonade voor soep                              1756

11. hallo Djekay en Tip Undercover in N     1739                                                  

12. Dure benzines – brandstoffen prijzen        513

1212 keer bekeken

VUT

• zaterdag 01 december 2012 @ 23:37
    reactie op (#6) Vomie

Dan heb je nog geluk gehad, tegenwoordig zijn de percentages lager en de leeftijd hoger. Bovendien gaan ze uit van het middenloon, niet van het eindloon. Zo wordt je dus eigenlijk gedwongen af te zien van de VUT en tot je pensioen door te werken, anders hou je haast niks aan inkomen over. Bovendien hou je als oudere, als je je baan al mag houden, een plek op de arbeidsmarkt bezet. Een plek waar veel werklozen, zowel jongeren als ouderen, om zitten te springen. Als je met de VUT gaat komt jouw plek op de arbeidsmarkt vrij. Daarom zou de VUT best wat aantrekkelijker gemaakt mogen worden met betere voorwaarden.

smiley_flying.gif

• vrijdag 30 november 2012 @ 08:53
    reactie op (#5) Patrick

Hallo leden ik ben al enkele jaren eerder met de vut regeling gegaan en was daar blij mee hoor al koste me dat wel wat 80 % van de laatste verdiende loon, dat kon toen nog en ik zal het ieder een gunnen vervroegd met pensionering. Dat mag dus wel blijven hoor.

• vrijdag 30 november 2012 @ 08:33
    reactie op (#1) catootje

Klopt, dit is een voorstel van de SP.

Momenteel is het voor mensen boven de 50 al haast onmogelijk om weer aan het werk te komen, ze gaan eerst de WW in en daarna vervallen ze tot bijstandsniveau. Ze proberen alles om aan het werk te komen, maar niemand wil ze hebben. Dat kun je die mensen niet aan doen.

In de jaren 80, toen de VUT-regeling werd ingevoerd, was de situatie vergelijkbaar met die van nu. Toen waren er ook veel ouderen die nergens meer aangenomen werden en er was tevens veel jeugdwerkloosheid. De VUT zorgde er toen voor dat oudere werknemers hun werk konden overdragen aan jongeren (die daardoor uit de werkloosheid en aan het werk raakten) zonder dat ze er zelf minder op werden.

Natuurlijk moet het geen verplichting worden om met de VUT te gaan, maar veel mensen zullen er graag gebruik van willen maken. Het verschil is voor veel ouderen immers niet werken of VUT, maar WW/bijstand of VUT.

smiley_flying.gif

• vrijdag 30 november 2012 @ 08:33

goede morgen ja ik wist ook niet wat ik hoorde, maar het is nu ook al zo aan de gang, maar nu heet het pre-pensioen,

en als dat niet gunstig voor je uitvalt, dan heb je ook de pech om langer te moeten werken

Achter elke traan van verdriet, schuilt de glimlach van herinneringen handtekeningafbeelding
  • vrijdag 30 november 2012 @ 08:18
    reactie op (#1) catootje

Quote: catootje

donderdag 29 november 2012 @ 16:54

goedenavond; ik hoorde dat ze er weer mee bezig zijn om de VUT weer terug te laten komen, hoe denken jullie daarover?

Goedemorgen van mij mag de VUT regeling ook weer terugkomen of blijven. Inderdaad als je er over nadenkt spoort dit weer niet met de plannen om de pensieoenleeftij te verhogen juist uit economische redenen. Hier lijkt ook weer een tweedeling in de maastchapij te ontstaan, degenen die de pech hebben geen VUT-regeling te kunnen treffen moeten juist langer doorwerken? En anderen weer niet... gelijke monnikken, gelijke kappen alles behalve...102.gif    

handtekeningafbeelding
  • donderdag 29 november 2012 @ 19:04
    reactie op (#1) catootje

Quote: catootje

donderdag 29 november 2012 @ 16:54

goedenavond; ik hoorde dat ze er weer mee bezig zijn om de VUT weer terug te laten komen, hoe denken jullie daarover?

Goede avond. Dat begrijp  ik niet want de pensieonleeftijd wordt zelfs opgeschroefd en dat lijkt dus in tegenspraak met dat en die gevolgde lijn?  De politiek is hier dan weer in de war? Van MIJ mag het hoor... als ik misschien later een kans krijg eerder te vutten weer?  

• donderdag 29 november 2012 @ 16:54

Achter elke traan van verdriet, schuilt de glimlach van herinneringen handtekeningafbeelding