Provinces+Of+The+Netherlands.gif

EEN FORUM VOOR U, heeft u een mening of een maatschappelijk onderwerp voor velen van belang, laat het ons eens weten? Dank! 

Kijkt u ook even of het onderwerp er mogelijk al ergens bij staat of in een andere rubriek?

TOP 12 ONDERWERPEN: d.d. november 2013

1. Osama Bin Laden dood                       5140 views

2. ING Bank, meer klachten over             2366

3. Incassobureaus onrechtmatig                 2179

4. Huren 120 euro omhoog                       1943

5. Pinnen bij parkeerautomaten                  1921                                              

6. NASA houdt speciale persconferentie    1873

7. Dode Alien gevonden in Rusland?           1844

8. Goede feestdagen voor 2011                  1767

9. Even berichtje voor de leden                   1758

10. Limonade voor soep                              1756

11. hallo Djekay en Tip Undercover in N     1739                                                  

12. Dure benzines – brandstoffen prijzen        513

2579 keer bekeken

Sparen voor oude dag?

• maandag 25 maart 2013 @ 18:59
    reactie op (#14) Seraphine

Hallo mevrouw Seraphine nou ik kan dat ook niet sparen meer hoor, al weer een rekening binnen van de zorg voor eigen risicos betalen. Ik moet toch op den duur alles opmaken en je kunt het niet meenemen later, nou ja voor de kinderen nog wat dan. Las laatst ook al dat veel ouderen hun spaargelden nu al verdelen over de kinderen ook om belasting regels zeker. Nou nog een goede avond verder.

• maandag 25 maart 2013 @ 16:11

Het bedrag zal wel gemiddeld zijn. Er zijn mensen die niet (kunnen) sparen en mensen die heel veel sparen. Het gemiddelde komt dan op 400 euro. Maar wie rekenen ze ermee, gaat het over alle inwoners van Nederland? Waar nemen ze het gemiddelde van, alleen de (jong)volwassenen met een inkomen, al dan niet werk, studiefinanciering, uitkering, aow en pensioen. Of alle nederlanders, incl. babies en kinderen zonder inkomen? Dat is wel een groot verschil.

Hoe het ook zij, ik haal die 400 euro spaargeld per maand echt niet, ja als vakantiegeld binnen is, anders niet.

• maandag 25 maart 2013 @ 07:11
    reactie op (#11) herman_dad

Quote: herman_dad

zondag 24 maart 2013 @ 07:37

Goedemorgen, vervolg op SPAREN, Nederlanders lijken een spaarzaam volkje te zijn volgens het bericht uit het AD (bron). Een ding weet ik wel zeker, ze bedoelen mij hier niet mee, 400 euro/maand sparen? Mogelijk bedoelen ze U er wel mee...??? De rijken worden rijker en de armen armer (staat ook al hier op het forum maar bijna....) En als u daar even doorscrolt dan ziet het DUURSTE HUIS in Nederland, in Vinkeveen, ik 'ken' het althans vaak daar langs gereden en nog zien bouwen, was gebouwd door de eigenaar van bouwbedrijf Midreth uit Mijdrecht, wist ik al...  tja... wie het dichts bij het vuur zit.... ? Zie art. uit AD:http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3414257/2013/03/23/Spaarders-zetten-400-euro-per-maand-opzij.dhtml http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3414257/2013/03/23/Spaarders-zetten-400-euro-per-maand-opzij.dhtml

Goedemorgen, dat denk ik ook niet dat veel mensen dit bedrag kunnen sparen dus hie ze daar dan weer aankomen, weet ik niet. En mensen boven modaal misschien maar een kleinere groep waarschijnlijk nog wel méér dan 400 per maand... wat ik al zei de rijken worden rijker en de armen... in deze tijden. Zie het ook nu ja 2 maal het artikel geplaatst, nu ja foutje...bedankt maar niet erg denk ik. Gisteren maar 3 forumberichten20.gif... waar is iedereen??? Koud. TE koud denk ik maar dan zou je zeggen iedereen blijft binnen en achter de kachel én de pc? 102.gif

handtekeningafbeelding
  • zondag 24 maart 2013 @ 13:14
    reactie op (#11) herman_dad

Quote: herman_dad

zondag 24 maart 2013 @ 07:37

Goedemorgen, vervolg op SPAREN, Nederlanders lijken een spaarzaam volkje te zijn volgens het bericht uit het AD (bron). Een ding weet ik wel zeker, ze bedoelen mij hier niet mee, 400 euro/maand sparen? Mogelijk bedoelen ze U er wel mee...??? De rijken worden rijker en de armen armer (staat ook al hier op het forum maar bijna....) En als u daar even doorscrolt dan ziet het DUURSTE HUIS in Nederland, in Vinkeveen, ik 'ken' het althans vaak daar langs gereden en nog zien bouwen, was gebouwd door de eigenaar van bouwbedrijf Midreth uit Mijdrecht, wist ik al...  tja... wie het dichts bij het vuur zit.... ? Zie art. uit AD:http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3414257/2013/03/23/Spaarders-zetten-400-euro-per-maand-opzij.dhtml http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3414257/2013/03/23/Spaarders-zetten-400-euro-per-maand-opzij.dhtml

Goede middag. Ik denk dar veel mensen niet 400 in de maand kunnen sparen hoor. Zo'n bedrag lijk tme meer voor mensen, zo wie zo bóven modaal? Als je een gezin hebt zal het zeker niet lukken zo'n bedrag dus hoe ze daar nu bijkomen? Er valt me op dat het artikel 2 x is geplaatst? Dus 800 euro in de maand sparen? 1.gif

• zondag 24 maart 2013 @ 07:37
    reactie op (#10) Seraphine

Goedemorgen, vervolg op SPAREN, Nederlanders lijken een spaarzaam volkje te zijn volgens het bericht uit het AD (bron). Een ding weet ik wel zeker, ze bedoelen mij hier niet mee, 400 euro/maand sparen? Mogelijk bedoelen ze U er wel mee...???102.gif De rijken worden rijker en de armen armer (staat ook al hier op het forum maar bijna....104.gif) En als u daar even doorscrolt dan ziet het DUURSTE HUIS in Nederland, in Vinkeveen, ik 'ken' het althans vaak daar langs gereden en nog zien bouwen, was gebouwd door de eigenaar van bouwbedrijf Midreth uit Mijdrecht, wist ik al...  tja... wie het dichts bij het vuur zit.... ? 

Zie art. uit AD:

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3414257/2013/03/23/Spaarders-zetten-400-euro-per-maand-opzij.dhtml 

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3414257/2013/03/23/Spaarders-zetten-400-euro-per-maand-opzij.dhtml

Gewijzigd op 2018-06-06 12:45:08
    handtekeningafbeelding
  • zondag 30 december 2012 @ 09:08

Gelukkig kan ik extra sparen voor het pensioen. Maar er zullen genoeg mensen zijn die dat niet kunnen en die hebben dan straks een groter probleem.

• woensdag 26 december 2012 @ 14:07
    reactie op (#8) Vomie

Klopt. Het primaire doel van sparen is niet de rente, het is dat het geld veilig staat. Op een spaarrekening kan het niet verdampen, tenzij de bank failliet gaat. Ga je beleggen, dan loop je het risico dat je geld in rook opgaat. Sparen is daarom de veiligste optie.

Natuurlijk moet je dan wel kunnen sparen, je moet voldoende geld overhouden om op die spaarrekening te zetten. Helaas zijn er nogal wat mensen die dat niet lukt.

smiley_flying.gif

• woensdag 26 december 2012 @ 09:27
    reactie op (#7) herman_dad

Hallo allemaal ik denk dat je door moet sparen gewoon je moet toch wat achter de hand hebben als je met pensioen gaat? Nog een goede dag hoor. 

• woensdag 26 december 2012 @ 07:56
    reactie op (#6) herman_dad

Goedemorgen, SPAREN,het lijkt nog niet te 'lonen' wat betreft de RENTE dan... bent u toch aan het sparen? 'Gewoon doorgaan'... ?

Zie art. uit AD (bron):

http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/article/detail/3368246/2012/12/24/Spaarders-gaan-opnieuw-slecht-jaar-tegemoet.dhtml

Gewijzigd op 2018-06-06 12:45:21
    handtekeningafbeelding
  • maandag 10 december 2012 @ 07:34
    reactie op (#5) Seraphine

Quote: Seraphine

zaterdag 08 december 2012 @ 12:05

Bedankt voor jullie antwoorden.
    @Patrick, Een verzekering lijkt handig, alleen dat moet je maandelijks een bedrag opzij zetten, ook als het een keer niet gaat. En ik weet niet of je dan extra kan inleggen van bv. belastingteruggave of vakantiegeld. Daarbij komt dat ik (al) 45 jaar ben en dan zal het bedrag wat een verzekering maandelijks wil hebben, wel hoger liggen.
    Bij zelf sparen op een spaarrekening kan je een maand overslaan als het niet goed uitkomt of bijstorten als je extra over hebt. Misschien dat zelf sparen minder rendement opleverd, de rente is nu natuurlijk 3 keer niets. Maar elke maand verplicht een groot bedrag moeten missen is in mijn situatie ook niet verstandig. Vooral omdat we niet weten wat voor gevolgen alle bezuinigingen van dit kabinet nog hebben.
    @Herman, klopt dat ik het bij de andere groep ook gevraagd heb, er zullen namelijk meer mensen zijn die hier tegenaan lopen en misschien zijn hier andere leden die daar niet lid zijn die ermee te maken hebben.

Goedemorgen ik heb geprobeerd bij mijn eigen verzekeringsagent iets te horen maar niet mogelijk voor hem een algemeen advies te geven, voor iedereen ligt dat wat anders en sparen bovendien ook maandelijkse lasten extra, kan dat voor velen wel?

Een goede werkweek voor allen. 

handtekeningafbeelding