Werken in een gevangenis is niet voor elk weg gelegd .
Zo er zelf ook niet kunne werken ! . Als je der aan het werk moet je een geestelijke en mentale keuring onder gaan . Een baan in de gevangenis is erg zwaar en lang niet voor elke weg gelegd . Ben verbaast dat werkelozen daar na toe worden gestuurd . Deze discussie is er een die heel maal niet mag plaats vinden . Paar jaar terug was er ook zo een over iemand die aan het werk kon in een slachthuis . DAT is ook niet voor elk weg gelegd …
Aan het werk als je werkeloos bent ? Ik heb daar gemengde gevoelens over .
In stad Groningen was een man die altijd werkte in de groen voorziening . Zijn taak was het maaien van de grasveleden . Maar door de bezuinigen kwam de man naar veel en vele jaren trouwe dienst op straat te staan . De maai machine was zijn lust en zijn leven …
Na de WW kwam de man in de sociale dienst als je de 50 bent gepasseerd krijg je ook niet zo snel ander werk meer . En hij moest aan het werk .. en wat mocht die doen … Je raad het al in de groen voorziening ! En wat moest die doen .. inderdaad grasmaaien en zo zat hij weer op zijn zo vertrouwde maaimachine ! Zelfde werk zelfde gereedschap maar nu voor behoud van uit kering …..
En laat ik nou voor al denken dat mensen die werken beloond werden !!
Ik snap er effen heel maal niks meer van … Ook in de gevangenissen werden mensen ontslagen wegens bezuinigingen . En zie daar …moet ook weer op gevuld worden door mensen met een uit kering . Dat is een goed plan ???? Zal je wat ander zeggen de man is een HELD !