Provinces+Of+The+Netherlands.gif

EEN FORUM VOOR U, heeft u een mening of een maatschappelijk onderwerp voor velen van belang, laat het ons eens weten? Dank! 

Kijkt u ook even of het onderwerp er mogelijk al ergens bij staat of in een andere rubriek?

TOP 12 ONDERWERPEN: d.d. november 2013

1. Osama Bin Laden dood                       5140 views

2. ING Bank, meer klachten over             2366

3. Incassobureaus onrechtmatig                 2179

4. Huren 120 euro omhoog                       1943

5. Pinnen bij parkeerautomaten                  1921                                              

6. NASA houdt speciale persconferentie    1873

7. Dode Alien gevonden in Rusland?           1844

8. Goede feestdagen voor 2011                  1767

9. Even berichtje voor de leden                   1758

10. Limonade voor soep                              1756

11. hallo Djekay en Tip Undercover in N     1739                                                  

12. Dure benzines – brandstoffen prijzen        513

2951 keer bekeken

VOEDSELBANKEN...aandacht voor...

• zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:27

ik hoorde vandaag dat in twente en de achterhoek duizenden kinderen zonder eten naar school gaan, dit is toch te schandalig voor woorden

en de voedselbanken kunnen het haast niet meer aan, daarom is er in Hengelo het beleidt dat ze niet langer dan 3 jaar achter elkaar lid mogen zijn en na een jaar pas weer

behalve de hele schrijnende gevallen

maar is een kind met honger niet schrijnend genoeg? 104.gif

Achter elke traan van verdriet, schuilt de glimlach van herinneringen handtekeningafbeelding
  • dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:19

Zelf ben ik vrijwilliger van een van de vele voedselbanken.JA, ARMOEDE BESTAAT!!

De norm is 45 euro in de week, als je meer hebt kom je er niet voor in aanmerking. Alle papieren worden gecontroleerd.

Vaak is het ook ontslag, of pure pech als mensen naar de voedselbanken verwezen worden. Natuurlijk zijn er mensen die niet met geld kunnen omgaan, in echte erge gevallen kan er bewindvoering worden aan gevraagd, dat word ook gedaan.

Vroeger werd er ook voedsel ect. verstrekt, door het leger des heils, kerken, humanitas, en meer liefdadigheids instellingen.

Maar de staat wou alles zelf onder controle hebben en heeft alle zorg naar zich te getrokken, waar ze nu weer vanaf willen.

En ja vroeger , maar nu nog steeds, word armoede weggestopt, als je je ogen dicht doet zie je niks, of je kijkt de andere kant op.

Wat ik erg vind is dat een oude werkster , gewerkt vanaf haar 12 ! bij de voedselbank terecht komt, omdat door een foutje van de belasting dienst, er teveel huurtoeslag betaald is, of mevr. dat even terug wil betalen.

Maar je kunt ziende blind zijn.

Belle

• woensdag 16 juli 2014 @ 08:45
    reactie op (#21) niet-meer-in-gebruik

hallo leden voor u ook nog nou dat denk ik ook wel hoor dat er zeker wel echte armen zijn of dat nu was of vtoeger ook is dat maakt me niet zoveel uit en dat voedsel banken in deze tijden nodig zijn dat is de schuld toch ook wel van de poletiek die we dan wel zelf keizen maar toch een beetje!  Zo denk ik er dan over hoor, maar ja degenen die wel schulden hebben die zitten er toch wel mee?   ik ken die mense ook wel hoor die daar wel mee te make heben en liever veel meer niet dus ik sprak straks nog zo iemande zo die ik kende en vroeg hem ik heb vakanties nu n meer de clups ook evetjes nog nu.  nog evetjes weer ook die vriende n ook weer gezegd en die zal hier ook leze hoor!

Gewijzigd op 2014-07-16 12:36:51
  • woensdag 16 juli 2014 @ 01:08
    reactie op (#19) catootje

Quote: catootje

dinsdag 15 juli 2014 @ 17:31

ik denk dat je erg kortzichtig bent met je opmerking dat er geen armoede is, want de mensen met echte armoede die zie je niet die proberen er alles aan te doen om er uit te komen
    denk je dat het leuk is, als je kind met honger of afgedragen kleren naar school moet gaan
    en kom me niet meer met het verhaal van vroeder en wat jij allemaal mee hebt gemaakt, want dat kennen we zo langzamerhand wel, doe je ogen eens open voor wat er echt leeft in de wereld en kraak niet altijd alles af wat er hier gezegd wordt
    bah ik ben het spuugzat, ik reageer gewoon al veel minder omdat jij op alles een negatief weerwoord hebt, maar nu ga je toch echt te ver, 
    ik heb kinderen zien juichen omdat ze pudding als toetje kregen, en weet je hoe die pudding gemaakt was, 2 liter melk en 1 saroma pakje, nu dan denk ik dat ik genoeg gezegd heb over armoede
    sorry Herman dad, maar dit gaat me toch te ver om er niks van te zeggen

Ik zeg  :

“Wie beweert dat er meer armoe is nu heeft nog nooit goed rond  gekeken”
     Armoe is er DUS ALTIJD altijd geweest  Voedsel verstrekking was er altijd al !  Niet meer en minder als nu …

Weet wat niet leuk is ??  Dat men nooit wist wat voor armoe er zich wel niet afpeelde in Nederland . En nu men blijkbaar op de hoogte is gebracht schreeuwt men dat er veel meer armoe is !  Wij bezorgden voor de sociale dienst !! Der is meer Armoe ?? van ze nooit niet !  Maar die zaten niet in de schuld sanering ! Die hadden geen schulden !! kregen ze de kans niet eens voor .  Men weet meestal niet een wat Armoe is !  IK WEL dus …. En daarom kan ik zeggen der is  niet MEER  armoe. Ik kende zelf nog wijking waar mensen in werden gestopt die echt armoedig waren  !  Zo erg als toen is het bij lange naar nu niet ! Maar zulke mensen zijn er nog altijd !  Waren er ook .. maar werden weg gestopt !

MAAR ,, het begrip armoe dat is zonder meneer veel ruimer geworden  .
    BV Je koopt  er maar op los !!  Betaald je lenigen niet meer komt in de schuld sanering en dan leef je op de armoe grens .En die stijging van de mensen die in de armoe leven zit hem nou juist daar !!  Want je behoort op eens  tot de armoe . Leeft 4 jaar lang van een inkomen waar al eeuwen lang helle volksstammen al hier  gewoon van moeten rond komen .  Je schulden zijn hoe dan ook dan kwijt  gescholen en men koopt weer een mooi vete auto .. terwijl schuldeisers naar hun geld konden fluiten . 

Zulke mensen zouden nooit de stempel armoe mogen krijgen ! Prima dat ze geholpen worden ! Maar je betaald netje je schulden af ! En nadat betaal je voor de hulp die je al die jaren had .. Zo dat dat geld  besteed kan worden voor de ECHTE armoe ! BV die minden stander die geen WW kreeg omdat zijn zaak moest sluiten en tot zijn NEK ik de schulden zit omdat zijn klanten niet betaalden !   En zijn personeel  die al maanden geen gedt van hem kregen . 

Der zijn en waren zat mensen die geheel buiten hun schuld om  onder de armoe grens leven en van zijn leven der niet weer uit komen ! Maar mensen met een meer al gemiddelde inkomen die hun schulden moeten af betalen en daarom het niet breed hebben .. Das geen armoe ! Hebben het niet breed … klaar !! maar armoe ? Das heel wat anders ! 

• dinsdag 15 juli 2014 @ 18:16
    reactie op (#19) catootje

Goede avond. Dat ben ik wel met u eens dat er zeker ook een stille armoede is en deze mensen willen zelf vaak niet in beeld komen? Sommigen heb ik wel eens gehoord die schamen zich zelfs om naar de voedselbank te gaan. Zeker er komen ook enkele gevallen voor dat mensen soms te luxe zaken kopen en dat niet kunnen betalen, maar hoeveel idd zijn dat er?

Ik vindt het ook goed dat er in het forum gerageerd wordt, 4.gifzie ook die vele bezoekers idd vandaag ook al weer over de 1000 zelfs en net nog even gecheckt hij staat geeneens in de picture speciaal op clubs? Hoop toch dat er meer reacties gaan komen van al die bezoekers daar zijn toch zeker ook mensen bij die deze ervaringen hebben?  

• dinsdag 15 juli 2014 @ 17:31
    reactie op (#18) niet-meer-in-gebruik

ik denk dat je erg kortzichtig bent met je opmerking dat er geen armoede is, want de mensen met echte armoede die zie je niet die proberen er alles aan te doen om er uit te komen

denk je dat het leuk is, als je kind met honger of afgedragen kleren naar school moet gaan

en kom me niet meer met het verhaal van vroeder en wat jij allemaal mee hebt gemaakt, want dat kennen we zo langzamerhand wel, doe je ogen eens open voor wat er echt leeft in de wereld en kraak niet altijd alles af wat er hier gezegd wordt

bah ik ben het spuugzat, ik reageer gewoon al veel minder omdat jij op alles een negatief weerwoord hebt, maar nu ga je toch echt te ver, 

ik heb kinderen zien juichen omdat ze pudding als toetje kregen, en weet je hoe die pudding gemaakt was, 2 liter melk en 1 saroma pakje, nu dan denk ik dat ik genoeg gezegd heb over armoede

sorry Herman dad, maar dit gaat me toch te ver om er niks van te zeggen

Achter elke traan van verdriet, schuilt de glimlach van herinneringen handtekeningafbeelding
  • dinsdag 15 juli 2014 @ 11:09
    reactie op (#17) herman_dad

Ja wij zijn een welvaartsland  daar over is geen enige twijfel !
    En der is niet meer en niet minder armoe .. Wie beweert dat er meer armoe is nu heeft nog nooit goed rond  gekeken . Echter is het begrip  armoe veel ruimer geworden .  Waar ik ook geen enkele begrip voor heb is dat er nooit voetenbanken waren . Nog meer een teken dat men niet goed om zich heen keek . Zijn  er altijd al geweest !  Het leger des heils BV deelde voedsel uit  . Men deed dat niet van uit een gebouw maat bracht het naar de mensen toe .

Maar der zijn veel meer mensen met schulden … en het spijt me dat komt veel door mensen die niet met de welvaart om kunnen gaan .  En omdat ze in de schulden zitten hebben ze de voedsel bank nodig . Dat heeft niks maar dan ook totaal niks te maken met armoe . De echte armoe heeft geen schulden !  Kunne nog niet voor een cent rood staan en de bank houd op met geld verstrekken .  

We hebben gelukkige een goede krant in huis die  dieper in gaat op waar de armoe dan wel weg komt . Der zijn nog nooit zo veel mensen geweest met schulden door een GSM en niet af betalen van lenigen van BV te dure huizen en luxe artikelen . Die komen massaal in de schuld sanering . Das geen armoe ..  

Dubbeltje op zijn kant laat vaak zien hoe men in de schuldsanering terecht komt . Heb buren die net uit de schuld sanering komen . Ja de ene heeft geestelijke klachten en daar door wat verstandelijke beperkingen en de ander is wat  beperkt . Maar met ze twee wel een in komen van 1600 euro …. En konden het daar NIET me doen . Das geen armoe ! Rijden weer rond in een BMW nu .. terwijl duizenden euro schulden is kwijt gescholden . Ik vind onterecht . En zo ken ik er 100den voor beelden uit de tijd dat ik nog in de midden stand werkte . Reden in dikke auto’s terwijl de huur niet betaald werd enz enz .
    Das geen armoe  dat is een welvaars drang ! Als men niet op vakantie gaat betiteld men dat al als Armoe !

Mag ik mij voor stelen ? De armoe ! Al zijn leven lang ….. voor heden daagse begrippen dan !
    Niet in mijn beleving !

• dinsdag 15 juli 2014 @ 06:54
    reactie op (#16) herman_dad

Goedemorgen, de aanvragen en deelname aan de voedselbanken is met 1/3 toegenomen, verleden jaar! Zoveel mensen méér hebben dus extra voedsel nodig en zijn onder de armoedegrens gevallen? En we zijn nog steeds een welvaartsland?

Zie art. uit AD (bron)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3689216/2014/07/14/Beroep-op-voedselhulp-met-30-procent-toegenomen.dhtml

Zie verder ook eens: o.a. EU, de situatie in de Ukraine, de doelstellingen van de EU en ZEER VEEL NIEUWS EN WETENSWAARDIGHEDEN over Europa. En verder: o,a, minister Schulz-Van Haegen doet afstand van enkele bevoegdheden en VEEL NIEUWS OVER JUSTITELE DWALINGEN OF ANDERE POLITIEK BLUNDERS. En ook: o.a. beroep tegen verkeersboete's nu ook 'ónline' mogelijk. EN VEEL NIEUWS OVER DE POLITIE, ook voor veel mensen goed om te weten, b.v. En MAATSCHAPPELIJKE ONDERWERPEN die allen raken op de één of andere manier. Leest u zelf verder, TE VEEL OM TE NOEMEN, bij onderstaande clubs... 

http://justittieledwalingen.clubs.nl/forum - http://justittieledwalingen.clubs.nl/

http://maatschappelijke-belangen-beheerdersinfo.clubs.nl/forum

http://europese-unie.clubs.nl/forum - http://europese-unie.clubs.nl/

http://politie-en-alles-wat-er-misgaat.clubs.nl/forum - http://politie-en-alles-wat-er-misgaat.clubs.nl/ 

Extra wetenswaardig of nuttige infohttp://wereldverbeteraars.clubs.nl/ - http://ufos-en-graancirkels.clubs.nl/ - http://stadgroningen.clubs.nl/ - http://www.clubs.nl/cultuur-en-maatschappij/overheid-en-politiek - 

Gewijzigd op 2018-05-23 06:10:46
    handtekeningafbeelding
  • vrijdag 13 december 2013 @ 18:16
    reactie op (#14) catootje

Hallo goede avond ja dat klopt wel denk ik, ik weet wel dat er allerlei eisen zijn aan deelname voor de voedsel banken je moet ook eerst al je financele zaken laten zien en dan aan criteriea voldoen heb ik wel eens gelezen hoor anders zou iedereen dat kunnen toch? Nou nog een goede avond dann verdre nog.