Provinces+Of+The+Netherlands.gif

EEN FORUM VOOR U, heeft u een mening of een maatschappelijk onderwerp voor velen van belang, laat het ons eens weten? Dank! 

Kijkt u ook even of het onderwerp er mogelijk al ergens bij staat of in een andere rubriek?

TOP 12 ONDERWERPEN: d.d. november 2013

1. Osama Bin Laden dood                       5140 views

2. ING Bank, meer klachten over             2366

3. Incassobureaus onrechtmatig                 2179

4. Huren 120 euro omhoog                       1943

5. Pinnen bij parkeerautomaten                  1921                                              

6. NASA houdt speciale persconferentie    1873

7. Dode Alien gevonden in Rusland?           1844

8. Goede feestdagen voor 2011                  1767

9. Even berichtje voor de leden                   1758

10. Limonade voor soep                              1756

11. hallo Djekay en Tip Undercover in N     1739                                                  

12. Dure benzines – brandstoffen prijzen        513

2621 keer bekeken

WELZIJN: TWEEDELING De rijken worden rijker en de armen armer...

• vrijdag 29 maart 2013 @ 07:55
    reactie op (#16) herman_dad

Goedemorgen, veel ouderen vinden ook, DE RIJKEN WORDEN RIJKER EN DE ARMEN ARMER...denkt u ook?

Zie art. uit AD (bron):

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3417184/2013/03/29/Ouderen-kloof-tussen-arm-en-rijk-wordt-te-groot.dhtml

Gewijzigd op 2015-12-11 06:28:49
    handtekeningafbeelding
  • vrijdag 18 januari 2013 @ 07:21
    reactie op (#15) Seraphine

Quote: Seraphine

vrijdag 11 januari 2013 @ 19:57

Hoi Herman,
    goed, want dan weten we tenminste wat er met ons belastingeld wordt betaald. Als mensen niet van belastinggeld betaald worden okee, maar belastinggeld en een heel hoog, over de top, inkomen, gewoon melden.

Goedemorgen, zie dit nu pas maar inderdaad waarom de ministers zélf die meer dan de Balkenende norm verdienen niet genoemd mogen worden is mij ook een raadsel. Dan zullen we maar zeggen: allemaal....? 123.gif 

handtekeningafbeelding
  • vrijdag 11 januari 2013 @ 19:57
    reactie op (#14) herman_dad

Hoi Herman,

goed, want dan weten we tenminste wat er met ons belastingeld wordt betaald. Als mensen niet van belastinggeld betaald worden okee, maar belastinggeld en een heel hoog, over de top, inkomen, gewoon melden.

• woensdag 09 januari 2013 @ 07:47
    reactie op (#13) Vomie

Goedemorgen het vervolg op grootverdieners etc. Er is een lijst door de minister gepubliceerd die de grootverdieners benoemt. Goede zaak of zouden dezen ook meer privacy moeten hebben?

Zie art. uit AD: (bron)

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3373836/2013/01/08/2-651-inkomens-publieke-sector-boven-balkenendenorm-in-2011.dhtml

Gewijzigd op 2015-12-11 06:32:42
    handtekeningafbeelding
  • dinsdag 08 januari 2013 @ 13:47
    reactie op (#12) Seraphine

Hallo mevrouw Seraphien daar heeft u helmaal gelijk in hoor! de politiek moet zijn werk doen maar dat zal wel niet en voor je het weet is er weer vier jaar verder. De politiek is toch meer de schuldige als er iets misgaat, hebben we wel het goede systeem kun je je zelf nog afvragen toch? Nou nog een goede dag ook voor u hoor.

• maandag 07 januari 2013 @ 22:07
    reactie op (#9) Vomie

Quote: Vomie

vrijdag 04 januari 2013 @ 14:53

Hallo mevrouw Seraphien dat ben ik ook wel met u eens hoor als je veel gewerkt hebt en daar echt oprecht veel mee hebt verdient dan moeten ze je d at toch weer niet afpakken de regering? Niet alles dan tenminste dan jaag je de mensen weer het land uit die wat voor ons betekenen? Aparte fondsen wat u voorstelt is ook beter misschien? In Frankrijk lopen die rijken al weg naar Belgie toch al? Als ze die charlatans aanpakken dan moert dat ook kunnen financieel. Nou een goede dag verder hoor.

Ik denk dat de politiek eerst maar eens orde op zaken moet stellen. Er wordt zoveel geld over de balk gesmeten, noord-zuid lijn wat miljoenen duurder kost, JSF wat een veel te duur speeltje is, wegen die aangelegd worden en niet gebruikt, musea die voor miljoenen meer verbouwd werden dan gepland, geld naar Griekenland en andere bodemloze putten etc. etc. etc.  

De rijken zijn niet de schuld van de crisis, politiek wel.

• maandag 07 januari 2013 @ 22:01

Oprichter facebook, Mark Zuckerberg is gulste uit de techniek

http://www.nuzakelijk.nl/de-koffiecorner/2996440/oprichter-facebook-gulste-gever-in-tech.html

• zaterdag 05 januari 2013 @ 08:21
    reactie op (#9) Vomie

Goedemorgen, het lijkt er op dat veel mensen toch niet willen dat de rijken 'alles' wat boven een bepaalde norm wordt verdiend of wat ze al hebben door verdiensten of erfenis, 'oud geld', een standpunt van b.v. de SP, wordt afgenomen. Ook in dit forum lijkt het zo, toch gaat men in Frankrijk door met de omstreden wet?

Zie art. uit AD (bron);

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3371682/2013/01/03/Omstreden-rijkentaks-alsnog-in-Franse-begroting.dhtml?utm_source=scherm1&utm_medium=button&utm_campaign=Cookiecheck

Gewijzigd op 2018-05-23 15:23:45
    handtekeningafbeelding
  • vrijdag 04 januari 2013 @ 14:53
    reactie op (#8) Seraphine

Hallo mevrouw Seraphien dat ben ik ook wel met u eens hoor als je veel gewerkt hebt en daar echt oprecht veel mee hebt verdient dan moeten ze je d at toch weer niet afpakken de regering? Niet alles dan tenminste dan jaag je de mensen weer het land uit die wat voor ons betekenen? Aparte fondsen wat u voorstelt is ook beter misschien? In Frankrijk lopen die rijken al weg naar Belgie toch al? Als ze die charlatans aanpakken dan moert dat ook kunnen financieel. Nou een goede dag verder hoor.

• vrijdag 04 januari 2013 @ 10:48
    reactie op (#6) Patrick

Quote: Patrick

vrijdag 04 januari 2013 @ 08:03

Die 75 procent belasting zoals in Frankrijk vind ik anders nog niet zo'n slecht voorstel. Let wel: het betreft hier de echte topinkomens, het gaat maar om iets van 1000 mensen of zo. Over heel Frankrijk gezien, wat miljoenen inwoners heeft, is dat een schijntje. En toch brengt het een hoop geld binnen.
    In Nederland hebben we de Balkenendenorm. In principe hoort niemand boven die norm te verdienen, maar in de praktijk gebeurt het wel en zelfs op grote schaal. Nu zou je er heel simpel voor kunnen zorgen dat al dat geld dat mensen zeg maar "teveel" verdienen terugvloeit in de staatskas. Je stelt een extra belastingschijf in op de Balkenendenorm en belast die tegen 100 procent. Dat betekent dat alles wat iemand meer verdient dan dat bedrag gewoon volledig afgedragen moet worden.
    Er is niks mis met geld verdienen, maar zulke enorme bedragen zijn overdreven. Dat mag ook wel wat minder.

Ik ben het daar echt niet mee eens, Patrick. In de publieke sector, mensen die met belastinggeld betaald worden, is het de balkenendenorm. Maar voor iemand met een bedrijf, self make man, of mensen die uit een rijk nest komen, geldt dat niet hoor. Als je jarenlang keihard werkt en je verdient daar veel mee is het dan eerlijk dat je 75% belasting moet betalen? Ik vind van niet, waarom zou je dan nog werken? En zelfs al heb je geld omdat je het geerft heb, dan nog niet.
    Laten ze mensen die hun werk niet goed doen en toch een bonus krijgen van belastinggeld meer aanpakken. Geen bonussen meer uitkeren ed. Mangagers in de zorg die met 1 vergadering tig verdienen of Mathijs van Heijningen die weet niet wat krijgt voor de wereld draait door. Laten ze die aanpakken. Ik zit rond of onder het minimum, dus het is lettelijk ver van mijn bed-show, maar ik vind het van de zotte om 75% belasting voor rijken in te voeren. Het lijkt wel of het die mensen niet gegunt wordt, terwijl ze gewoon werken. Als het criminelen zijn, zeg ik ja, dan alles afpakken, maar mensen die gewoon werken en hier rijk mee werden, of door een erfenis ed. nee.  

Een hoop mensen met geld delen met anderen, idd Bill en Melinda Gates, Joop van de Ende en meer. Vaak hoor je niet dat mensen goede doelen steunen omdat het niet bekend wordt gemaakt.