Goedemorgen zeker er zijn een aantal superrijken die veel aan goede doelen weggegeven of zoals hier b.v. Joop v.d.Ende die zijn (te) veel aan geld ook wel goed probeert te besteden in zijn eigen vakgebied, theaters etc. dus dat hoeft de gemeenschap niet op te brengen.
Inderdaad, ook Patrick antwoord daar al op zie ik, de superrijken in Frankrijk is ook wel waar velen hebben het geld ook zelf verdiend (Seraphine) en dus een beetje dubbel om het af te pakken in zijn geheel, toch denk ik op zich ook goed om ze een klein deel daarvan te laten houden, 100% opleggen als je bóven de Balkenende norm komt, dan krijg je denk ik ook weer het effect van dan 'gaan we ergens anders naartoe'?
Misschien zouden die superrijken of degenen die hier b.v. boven B'endenorm komen een eigen fonds kunnen stichten en dan daarin afdragen, hebben ze toch het idee dat het ook van henzelf is en een beetje 'blijft'? Volgens mij is er ook al zo'n soort fonds voor miljonairs hier die b.v. hun AOW niet echt nodig hebben - iedereen hoe rijk/arm ook, heeft immers recht daarop - in dat fonds laten komen, b.v. de koningin.