Provinces+Of+The+Netherlands.gif

EEN FORUM VOOR U, heeft u een mening of een maatschappelijk onderwerp voor velen van belang, laat het ons eens weten? Dank! 

Kijkt u ook even of het onderwerp er mogelijk al ergens bij staat of in een andere rubriek?

TOP 12 ONDERWERPEN: d.d. november 2013

1. Osama Bin Laden dood                       5140 views

2. ING Bank, meer klachten over             2366

3. Incassobureaus onrechtmatig                 2179

4. Huren 120 euro omhoog                       1943

5. Pinnen bij parkeerautomaten                  1921                                              

6. NASA houdt speciale persconferentie    1873

7. Dode Alien gevonden in Rusland?           1844

8. Goede feestdagen voor 2011                  1767

9. Even berichtje voor de leden                   1758

10. Limonade voor soep                              1756

11. hallo Djekay en Tip Undercover in N     1739                                                  

12. Dure benzines – brandstoffen prijzen        513

2619 keer bekeken

WELZIJN: TWEEDELING De rijken worden rijker en de armen armer...

• vrijdag 04 januari 2013 @ 08:45
    reactie op (#3) Gotspe

Goedemorgen zeker er zijn een aantal superrijken die veel aan goede doelen weggegeven of zoals hier b.v. Joop v.d.Ende die zijn (te) veel aan geld ook wel goed probeert te besteden in zijn eigen vakgebied, theaters etc. dus dat hoeft de gemeenschap niet op te brengen.

Inderdaad, ook Patrick antwoord daar al op zie ik, de superrijken in Frankrijk is ook wel waar velen hebben het geld ook zelf verdiend (Seraphine) en dus een beetje dubbel om het af te pakken in zijn geheel, toch denk ik op zich ook goed om ze een klein deel daarvan te laten houden, 100% opleggen als je bóven de Balkenende norm komt, dan krijg je denk ik ook weer het effect van dan 'gaan we ergens anders naartoe'?

Misschien zouden die superrijken of degenen die hier b.v. boven B'endenorm komen een eigen fonds kunnen stichten en dan daarin afdragen, hebben ze toch het idee dat het ook van henzelf is en een beetje 'blijft'? Volgens mij is er ook al zo'n soort fonds voor miljonairs hier die b.v. hun AOW niet echt nodig hebben - iedereen hoe rijk/arm ook, heeft immers recht daarop - in dat fonds laten komen, b.v. de koningin.    

Gewijzigd op 2018-05-23 15:24:10
    handtekeningafbeelding
  • vrijdag 04 januari 2013 @ 08:03
    reactie op (#5) Seraphine

Die 75 procent belasting zoals in Frankrijk vind ik anders nog niet zo'n slecht voorstel. Let wel: het betreft hier de echte topinkomens, het gaat maar om iets van 1000 mensen of zo. Over heel Frankrijk gezien, wat miljoenen inwoners heeft, is dat een schijntje. En toch brengt het een hoop geld binnen.

In Nederland hebben we de Balkenendenorm. In principe hoort niemand boven die norm te verdienen, maar in de praktijk gebeurt het wel en zelfs op grote schaal. Nu zou je er heel simpel voor kunnen zorgen dat al dat geld dat mensen zeg maar "teveel" verdienen terugvloeit in de staatskas. Je stelt een extra belastingschijf in op de Balkenendenorm en belast die tegen 100 procent. Dat betekent dat alles wat iemand meer verdient dan dat bedrag gewoon volledig afgedragen moet worden.

Er is niks mis met geld verdienen, maar zulke enorme bedragen zijn overdreven. Dat mag ook wel wat minder.

smiley_flying.gif

• donderdag 03 januari 2013 @ 22:27

Ik vind het dubbel. Want mensen hebben vaak wel gewerkt voor hun geld en de schuld van de crisis ligt niet alleen bij de rijken. Vaak bij banken en andere instellingen. Dat er meer op sociale zekerheid gedeeld kan worden, vind ik wel. Maar alleen de rijken de crisis laten betalen nee. Of 75% belasting laten betalen, zoals in Frankrijk, vind ik ook niet kunnen.

• donderdag 03 januari 2013 @ 19:17
    reactie op (#3) Gotspe

Uit zichzelf zullen ze het inderdaad niet doen, daarom moet de overheid het doen. Laat die rijken maar extra veel belasting betalen, met die belasting kunnen dan maatregelen genomen worden om de crisis te verlichten.

smiley_flying.gif

• donderdag 03 januari 2013 @ 18:57
    reactie op (#2) Patrick

Goede avond. De meeste rijken doen dat niet nee, wel hoor je toch dat een aantal superrijken veel geven aan goede doelen, zoals Bill Gates en dergelijke figuren? Met zijn allen de crisis oplossen zullen ze niet doen, ach wie weet lezen ze dit ook wel....? Een apologische hoop denk ik dat iemand dit idee overneemt?

• donderdag 03 januari 2013 @ 18:51
    reactie op (#1) herman_dad

Zo is het helaas wel op de wereld, en ook in Nederland. Die rijken kunnen met z'n allen best de kosten van de crisis ophoesten en dan houden ze nog genoeg over om rijk te zijn, maar dat doen ze niet. De crisis zou in één klap over kunnen zijn als die miljonairs gewoon hun steentje bij zouden dragen. Maar nee, hun ego is belangrijker.

smiley_flying.gif

• donderdag 03 januari 2013 @ 08:05

Goedemorgen, de scheiding en tweedeling op deze wereld komt wel heel schreinend naar voren in dit artikel, De rijken worden rijker en de armen armer....

Zie art. uit AD (bron):

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3371170/2013/01/02/Crisis-De-rijken-werden-rijker-in-2012.dhtml?utm_source=scherm1&utm_medium=button&utm_campaign=Cookiecheck

Gewijzigd op 2022-07-16 08:42:53
    handtekeningafbeelding