Goedemorgen, betalen JONGEREN te veel aan pensioen en OUDEREN te weinig? Vindt althans een topman van de AFM. Denkt u dat ook?Zie art. uit AD (bron):http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3377298/2013/01/15/Jongeren-betalen-te-veel-pensioen.dhtml
Goede middag. Zeker betalen we meer, of het te veel is weet ik niet, maar wel verstandig om als je jonger bent je nog eens extra bij te verzekeren, bovenop de belofte van over tig-jaar als het zover is je AOW en 'zoveel' pensioen te ontvangen? Dat is heel onzeker nu.
Hallo nu mevrouw chikengirl daar heeft u helemaal gelijk in hoor! Dat roep ik hier ook al vele malen dat we als oudere gepakt worden diir de regering! Ik wou dat meer mensen dat riepen en er tegen in verwer komen! Nou ik wens u ook nog een goede avond verder.
Als 61 jarige zeg ik, wij worden aan alle kanten van ons spaargeld beroofd. Alle jaren dat wij pensioenpremie betaalden werd ons een redelijke oude dag toegezegd, nu we aan de beurt zijn (ik over een paar jaar dus) wordt er op beknibbeld. De belasting erop wordt verhoogd, de uitkering die koopkrachtbestendig zou zijn is al jaren bevroren. Nu riep mijn vader zaliger altijd al, "als ik aan de beurt ben, is de pot leeg, daar heb je dan alle jaren voor afgedragen" Ik ben blij dat hij dit niet mee hoeft te maken, want de jeugd wil wel alle voordelen, maar heeft zelf nog geen cent bijgedragen. Of is het verandert dat je pensioenpremie vanaf je 25 e betaald?