Goedemorgen, ook personen in de Bijstand zijn achteruit gegaan 'netto' de afgelopen maanden en sommigen zelfs meer dan 100 euro? Hebben nu nog ruim 600 e /maand en dan nog toeslagen maar niet meer genoeg om zelf van te leven. Onder de armoedegrens soms en dus gaan we zienderogen achteruit in de ''verzorgingsstaat'.
Ook gezinnen krijgen het steeds moeilijker, zie art, uit AD (bron) en de politiek weet het wél, maar...??? Doen ze daar wat aan?
Hall mevrouw ja dat is toch 30 % minder dus dan daar al op inleveren en dan de rest nog al de zorg kosten en zo dat allemaal? Veel meer mensen zullen dat nog hebben! En daar houden ze in Den haag geen rekening mee toch?
Klopt helemaal hoor daar houden ze in Den Haag geen rekening mee. Ze houden in Den Haag alleen maar rekening met zich zelf en zeker niet met de gewone burger. Maar het kan erger, ik ken personen van eind 40 die nu in de WW zitten maar dat duurt maar een paar jaar en dan gaan ze de bijstand in als er nog geen werk is gevonden. Ik "krijg" mijn uitkering tot aan mijn pensioen (67 jaar) niet dat ik daar helemaal blij mee ben of er helemaal blij mee kan zijn want ik zou veel liever iedere dag naar kantoor gaan. Emotioneel blijft het moeilijk hoor, omgaan met chronische pijn 24 uur per dag, de lichamelijke en geestelijke beperkingen en afhankelijk zijn en blijven van anderen is zo iets wat ik nooit gewend was dus ook lastig. Ook omdat het niet een tijdelijke iets is maar voor altijd dus blijvend. V.w.b. het accepteren van het einde van dienstverband en leven van en met een uitkering valt ook niet mee voor mij als persoon, het past gewoon niet bij mijn karakter.
Hall mevrouw ja dat is toch 30 % minder dus dan daar al op inleveren en dan de rest nog al de zorg kosten en zo dat allemaal? Veel meer mensen zullen dat nog hebben! En daar houden ze in Den haag geen rekening mee toch?
Hallo mevrouw Xaja ook ik ben het daar mee eens hoor dat de ouderen extra gepakt worden als kinderen van de rekening zoals ik bij ulees ook nog afgekeurd en dan heb u nog geluk denk ik dat u 100 % een uitkering krijgt toch? IK hoop dat ze deze mensen dan ontzien bij de bezuinigingen maar meestal niet het geval ook dat niet. Nou wens nog een goede avond.
Helaas geen 100% uitkering nee was maar waar, het is 70% van mijn laatst verdiende loon dus behoorlijk inleveren.
Hallo mevrouw Xaja ook ik ben het daar mee eens hoor dat de ouderen extra gepakt worden als kinderen van de rekening zoals ik bij ulees ook nog afgekeurd en dan heb u nog geluk denk ik dat u 100 % een uitkering krijgt toch? IK hoop dat ze deze mensen dan ontzien bij de bezuinigingen maar meestal niet het geval ook dat niet. Nou wens nog een goede avond.
Ben ik helemaal met u eens dat de ouderen weer het kind van de rekening zijn. Hoe je het ook draait > links om of rechts om, als je al wat ouder bent en je moet nog aan de slag dan is dat enorm moeilijk. Je bent altijd te duur ondanks de vele ervaring die je mee neemt. Ze willen meestal veel ervaring en er niet veel voor betalen ja en dan zijn de ouderen weer de dupe. Ik ben chronisch ziek, ben 56 jaar jong en ben sinds vorig jaar juli voor 100 % afgekeurd. Ik heb daar veel verdriet van, ik had een dienstverband van 35 jaar en heb altijd met heel veel plezier gewerkt totdat het door ziekte niet meer ging. Ik hoef niet meer te werken omdat ik niet meer kan werken ..... ik krijg nu een uitkering tot aan mijn pensioen en dat is in mijn geval tot mijn 67e jaar. Dit heb ik zwart op wit van het UWV maar wat zou ik nog graag weer als medewerker aan de slag gaan..... helaas dat komt nooit meer terug.
In het artikel m.b.t. de jeugdwerkenloosheid werd ik blij van 1 zin : De overblijvende 65 miljoen zal worden aangewend om werkgelegenheid voor ouderen te stimuleren.
Mijn insteek is dat de jeugd er wel komt v.w.b. het vinden van een baan, waar ik meer problemen zie is bij de ouderen die ook zonder werk komen en niet meer aan de bak komen vanwege de leeftijd. Nu met de versobering van de WW komen veel ouderen in de problemen of te wel in de bijstand.
Goedemorgen, helemaal gelijk dat werkgelegendheid voor ouderen gestimuleert moet worden, maar hoe? 65 miljoen is heel veel, wij hebben het niet dagelijksin onze ... maar in dit geval, welke stimulatie of mogelijkheden dan? Als ze bedrijven die ouderen extra in dienst nemen stimuleren met extra geld/ondersteuning voor die bedrijven (prachtig uiteraard... maar) dan is die 65 miljoen ook weer gauw op? Ben bang dat ouderen 'het kind van de rekening blijven' hoe toepasselijk in dit geval...
Goedemorgen, het Kabinet trekt 50 miljoen uit om de jeugdwerkeloosheid te besrijden. Denkt u dat dit helpt?Zie art. uit AD (bron):http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3404022/2013/03/05/Kabinet-trekt-50-miljoen-uit-voor-jeugdwerkloosheid.dhtml
In het artikel m.b.t. de jeugdwerkenloosheid werd ik blij van 1 zin : De overblijvende 65 miljoen zal worden aangewend om werkgelegenheid voor ouderen te stimuleren.
Mijn insteek is dat de jeugd er wel komt v.w.b. het vinden van een baan, waar ik meer problemen zie is bij de ouderen die ook zonder werk komen en niet meer aan de bak komen vanwege de leeftijd. Nu met de versobering van de WW komen veel ouderen in de problemen of te wel in de bijstand.
Goedemorgen vervolg gemeenten maken MISBRUIK VAN WERKLOZEN en zoeken zelfs de grenzen van de wet hierbij op? Stelt het AD vandaag. Heeft u of kent u voorbeelden?Zie art. uit AD (bron):http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3414851/2013/03/25/Veel-gemeenten-maken-misbruik-van-werklozen.dhtml
Goede middag. Ik heb wel begrepen dat de rechter al in één geval een gemeente heeft berispt, dit komt door de nieuwe bijstandswet en kennelijk zijn werklozen daarbij tot nu toe een soort wisselgeld in de zin van voor wat hoort wat? Goed dat eht aan het licht komt.
Goedemorgen vervolg gemeenten maken MISBRUIK VAN WERKLOZEN en zoeken zelfs de grenzen van de wet hierbij op? Stelt het AD vandaag. Heeft u of kent u voorbeelden?