Provinces+Of+The+Netherlands.gif

EEN FORUM VOOR U, heeft u een mening of een maatschappelijk onderwerp voor velen van belang, laat het ons eens weten? Dank! 

Kijkt u ook even of het onderwerp er mogelijk al ergens bij staat of in een andere rubriek?

TOP 12 ONDERWERPEN: d.d. november 2013

1. Osama Bin Laden dood                       5140 views

2. ING Bank, meer klachten over             2366

3. Incassobureaus onrechtmatig                 2179

4. Huren 120 euro omhoog                       1943

5. Pinnen bij parkeerautomaten                  1921                                              

6. NASA houdt speciale persconferentie    1873

7. Dode Alien gevonden in Rusland?           1844

8. Goede feestdagen voor 2011                  1767

9. Even berichtje voor de leden                   1758

10. Limonade voor soep                              1756

11. hallo Djekay en Tip Undercover in N     1739                                                  

12. Dure benzines – brandstoffen prijzen        513

6311 keer bekeken

KOOPKRACHT CRISIS: WE GAAN ER ALLEMAAL OP ACHTERUIT

• zaterdag 19 januari 2013 @ 07:26
    reactie op (#2) Patrick

Quote: Patrick

vrijdag 18 januari 2013 @ 07:59

Zeker ben ik daar bang voor. Niet direct voor mijn persoonlijke situatie, ik kan best een stapje terug doen, maar voor de economie. Het is immers een negatieve spiraal die op die manier in gang gezet wordt. Door de inkomens te korten daalt de koopkracht en zullen bedrijven dus minder verkopen. Dus ook weer minder belastinginkomsten voor de overheid. En dat heeft weer tot gevolg dat de inkomens nog weer verder gekort zullen worden.
    Als dat op die manier doorgaat komt er een moment dat er helemaal geen inkomen meer overblijft, dan is de economie kapot bezuinigd. Daarom moet die negatieve spiraal doorbroken worden en de enige die dat kan doen is de overheid. Helaas, zo lang de VVD in de regering zit zal dat niet gebeuren.

Goedemorgen,  dat is ook het wereldwijde probleem hoe doorbreek je een negatieve spiraal? Soms zijn er b.v. positieve berichten en vaak zie je dan ook de beursen daar positief op reageren. Eigenlijk is de maatschappij daar heel gevoelig voor, en kennelijk meer een 'eenheid' dan we denken? Laten we ook hier maar positief blijven dus voor degenen die dit lezen.117.gif Volgende week als bij de meesten de inkomsten weer worden bijgeschreven dan maar afwachten.

handtekeningafbeelding
  • vrijdag 18 januari 2013 @ 07:59
    reactie op (#1) herman_dad

Zeker ben ik daar bang voor. Niet direct voor mijn persoonlijke situatie, ik kan best een stapje terug doen, maar voor de economie. Het is immers een negatieve spiraal die op die manier in gang gezet wordt. Door de inkomens te korten daalt de koopkracht en zullen bedrijven dus minder verkopen. Dus ook weer minder belastinginkomsten voor de overheid. En dat heeft weer tot gevolg dat de inkomens nog weer verder gekort zullen worden.

Als dat op die manier doorgaat komt er een moment dat er helemaal geen inkomen meer overblijft, dan is de economie kapot bezuinigd. Daarom moet die negatieve spiraal doorbroken worden en de enige die dat kan doen is de overheid. Helaas, zo lang de VVD in de regering zit zal dat niet gebeuren.

smiley_flying.gif

• vrijdag 18 januari 2013 @ 07:24

Goedemorgen WE GAAN ER ALLEMAAL AL HEEL ERG OP ACHTERUIT dit jaar? Volgens het NIBUD wel, zie ook bij ouderen, pensioenen e.d. forumblokje...

Maar hier voor allen, iedereen levert in 2013 soms fors (?) in? Bent u daar zelf ook bang voor?

Zie art. uit AD (bron):

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3378224/2013/01/16/Nibud-bijna-iedereen-levert-dit-jaar-in.dhtml

Gewijzigd op 2018-05-23 06:19:54
    handtekeningafbeelding