Provinces+Of+The+Netherlands.gif

EEN FORUM VOOR U, heeft u een mening of een maatschappelijk onderwerp voor velen van belang, laat het ons eens weten? Dank! 

Kijkt u ook even of het onderwerp er mogelijk al ergens bij staat of in een andere rubriek?

TOP 12 ONDERWERPEN: d.d. november 2013

1. Osama Bin Laden dood                       5140 views

2. ING Bank, meer klachten over             2366

3. Incassobureaus onrechtmatig                 2179

4. Huren 120 euro omhoog                       1943

5. Pinnen bij parkeerautomaten                  1921                                              

6. NASA houdt speciale persconferentie    1873

7. Dode Alien gevonden in Rusland?           1844

8. Goede feestdagen voor 2011                  1767

9. Even berichtje voor de leden                   1758

10. Limonade voor soep                              1756

11. hallo Djekay en Tip Undercover in N     1739                                                  

12. Dure benzines – brandstoffen prijzen        513

1497 keer bekeken

WOZ en rechtsongelijkheid

• dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:32
    reactie op (#8) Deros

Goede middag. Een goed advies om een WOZ bureau in de arm te nemen om de waarde te bepalen. Even Googlen en ik had er al een maar dat moet men zelf ook maar even doen staan er velen daar zag ik ! Zal even één hier zetten voor info http://wozbureau.nl/

• dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:27

Het is goed te horen dat er gemeenten zijn die integer de WOZ afhandelen. Mijn advies is laat altijd een WOZ bureau naar je WOZ waarde kijken, die hebben een overzicht en zijn onafhankelijk.

Echter het bevoordelen van bekenden en vrienden ligt op de loer, omdat er handmatig willekeurige aanpassingen kunnen plaatsvinden welke niet betreden kunnen worden.

Ik heb bezwaar gemaakt tegen mijn WOZ aanslag omdat het verschil met soortgelijke woningen (appartementen) in mijn buurt aanzienlijk was. Voor de rechter golden die referentie woningen niet omdat ze niet binnen het tijdframe verkocht waren! De gemeente werd in het gelijk gesteld nadat ze als referentiepand een verkocht Penthouse aanvoerde. Dat een ander luxer Penthouse  (van een bekende van de gemeente) een lagere WOZ waarde had, terwijl de vraagprijs daarvoor veel hoger was deed ook niet ter zake.  De rechter was duidelijk: alleen verkochte woningen met de hoogste verkoopprijs worden meegenomen voor de WOZ bepaling en WOZ waarden van andere woningen doen juridisch niet ter zake. Wel kunnen subjectieve zaken als blaffende honden, staat van onderhoud of ligging/uitzicht meegenomen worden.

Het wordt hoog tijd dat de WOZ waarde automatisch op een eenvoudige manier bepaald wordt, zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Zoals bijvoorbeeld bij vermogensbelasting, daar zijn we ook tegen en die is te hoog, maar wel voor iedereen gelijk.   

• zondag 10 maart 2013 @ 13:26
    reactie op (#6) chickengirl

Goede middag. Ik heb het nog niet direct nagevraagd bij alle buren volgens mij is het hier overal in de straat wel hetzelfde bedrag. De naaste buren en iemand enkele huizen verder die ik wat beter ken in ieder geval wel, de overigen ken ik niet zo goed.. Als er verschillen zijn in bedragen en dezelfde type woningen dan zker bezwaar maken altijd goed.

• zondag 10 maart 2013 @ 12:27

Het blijkt dus dat bezwaar maken zin heeft, doen dus. Ik zal het zeker doen. En als het gevolgen heeft zal ik het hier vermelden.

• zondag 10 maart 2013 @ 11:01
    reactie op (#4) herman_dad

Quote: herman_dad

zondag 10 maart 2013 @ 07:32

Goedemorgen, nu ook in het nieuws de WOZ waarden en het 'gerommel' ermee door de gemeenten? Hopelijk komt er nu veel meer ellende los, ook van de leden of bezoekers. Wie van u heeft hier schrijnende voorbeelden van of anderszins commentaar? Zie art. uit AD (bron):http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3406613/2013/03/09/Veel-mis-met-WOZ.dhtml 

nee geen ervaringen mee , houd me hart vast als de envelop in de bus ligt :-(

groetjes ♥Mona2♥
     https://hsjoke.clubs.nl/ mona,s clubhuis
  • zondag 10 maart 2013 @ 07:32
    reactie op (#1) Deros

Goedemorgen, nu ook in het nieuws de WOZ waarden en het 'gerommel' ermee door de gemeenten? Hopelijk komt er nu veel meer ellende los, ook van de leden of bezoekers. Wie van u heeft hier schrijnende voorbeelden van of anderszins commentaar?

Zie art. uit AD (bron):

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3406613/2013/03/09/Veel-mis-met-WOZ.dhtml

Gewijzigd op 2018-05-30 13:06:16
    handtekeningafbeelding
  • zaterdag 02 februari 2013 @ 09:13
    reactie op (#1) Deros

Quote: Deros

vrijdag 01 februari 2013 @ 17:00

Binnenkort valt de nieuwe WOZ aanslag weer op de deurmat. We weten al dat we er niet vrolijker van worden, maar het grootste probleem is de rechtsongelijkheid die de huidige WOZ met zich meebrengt. Ik durf te stellen dat de WOZ willekeurig bepaald wordt, zoals de gemeente dat wil.
    Er is een gemeente met naam en toenaam verteld van een onrechtvaardigheid in een aantal WOZ aanslagen, Toch wordt de WOZ waarde van een directeur (gelieerd aan de gemeentelijke PPS) bijna 0,5 miljoen lager gesteld dan van omliggende woningen. Een andere persoon maakt bezwaar, hij wordt opgebeld en er wordt hem gevraagd hoeveel de WOZ lager zou moeten zijn. Hij noemt 150.000 euro en tot zijn grote verbazing wordt dat zonder commentaar geaccepteerd. Dit is niet eerlijk tov de buren die geen bezwaar hadden gemaakt.
    Toch kan de WOZ eenvoudig geautomatiseerd worden, zodat er niet meer gemanipuleerd kan worden en ook bepaalde mensen niet anders behandeld worden. Door de automatisering kan ook nog eens de organisatie van de gemeenten en Waarderingskamer geminimaliseerd worden. Rechtsprocedures worden vrijwel zinloos en integraal is in Nederland een besparing van 100 miljoen mogelijk, zonder dat de burgers weer de portemonee hoeven te trekken. Maar wie pakt dit aan? Voor de automatisering moet wel in het Kadaster een kleine aanpassing plaatsvinden, om parameters bij objecten te kunnen plaatsen.
    Zolang er niets gebeurt raad ik iedereen aan een "no cure no pay" WOZ buro in de arm te nemen dat spaart zeer veel. Van een buro heb ik de cijfers gezien. Op de 30 bezwaren waren er 29 goedgekeurd met een reductie van de WOZ waarde van 20.000 euro tot 400.000 euro. Tel uit je winst en denk niet aan je buurman die het niet doet en zo teveel betaalt.

Goede morgen. Dat is goed dat u dit hier meldt, volgens mij is bij ons in de straat alle WOZ waarden gelijk maar zal dat toch eens gaan navragen, je weet nooit?  

• zaterdag 02 februari 2013 @ 07:17

Goedemorgen DAT IS INDERDAAD EEN HEEL VREEMDE ZAAK, en BEHANDELING van de WOZ waarde woningen. We kunnen gewoon stellen dan, 'corruptief' of anders lijkt dat daar sterk op of werkt zo'n handelwijze dit in de hand, een POLITIEKE ZAAK in feite, die zouden dat per gemeente moeten behandelen en volledig gelijk stellen? Maar dan zullen ze zeggen, ja maar het ene huis is nu eenmaal meer waard dan het andere? Dat is wel zo bij éénsgezinswoningen, los staand, maar bij 'rijtjeswoningen en flatgebouwen', dan weer niet en volledig gelijkwaardig in waarde?  

Goed dat het aangekaart wordt, wie van de leden, bezoekers kan hier meer over vertellen, zélf ervaringen?

Zie ook ander gerelateerd item in dit forum hier:

http://maatschappelijke-belangen-beheerdersinfo.clubs.nl/forum/topic/4036668_hypotheken-en-ander-nieuws-voor-woningeigenaren    

Gewijzigd op 2018-05-30 13:06:28
    handtekeningafbeelding
  • vrijdag 01 februari 2013 @ 17:00

Binnenkort valt de nieuwe WOZ aanslag weer op de deurmat. We weten al dat we er niet vrolijker van worden, maar het grootste probleem is de rechtsongelijkheid die de huidige WOZ met zich meebrengt. Ik durf te stellen dat de WOZ willekeurig bepaald wordt, zoals de gemeente dat wil.

Er is een gemeente met naam en toenaam verteld van een onrechtvaardigheid in een aantal WOZ aanslagen, Toch wordt de WOZ waarde van een directeur (gelieerd aan de gemeentelijke PPS) bijna 0,5 miljoen lager gesteld dan van omliggende woningen. Een andere persoon maakt bezwaar, hij wordt opgebeld en er wordt hem gevraagd hoeveel de WOZ lager zou moeten zijn. Hij noemt 150.000 euro en tot zijn grote verbazing wordt dat zonder commentaar geaccepteerd. Dit is niet eerlijk tov de buren die geen bezwaar hadden gemaakt.

Toch kan de WOZ eenvoudig geautomatiseerd worden, zodat er niet meer gemanipuleerd kan worden en ook bepaalde mensen niet anders behandeld worden. Door de automatisering kan ook nog eens de organisatie van de gemeenten en Waarderingskamer geminimaliseerd worden. Rechtsprocedures worden vrijwel zinloos en integraal is in Nederland een besparing van 100 miljoen mogelijk, zonder dat de burgers weer de portemonee hoeven te trekken. Maar wie pakt dit aan? Voor de automatisering moet wel in het Kadaster een kleine aanpassing plaatsvinden, om parameters bij objecten te kunnen plaatsen.

Zolang er niets gebeurt raad ik iedereen aan een "no cure no pay" WOZ buro in de arm te nemen dat spaart zeer veel. Van een buro heb ik de cijfers gezien. Op de 30 bezwaren waren er 29 goedgekeurd met een reductie van de WOZ waarde van 20.000 euro tot 400.000 euro. Tel uit je winst en denk niet aan je buurman die het niet doet en zo teveel betaalt.