ik snap wel hoe dat komt, De nederlandse gezondheidszorg is veelo beter in het verdoezelen van de misstanden dan de andere landen, maar ja daar hebben ze dan ook al jaren lang ervaring in.
Zo heb ik een hele slechte ervaring met een ggz instelling en als ik op de zorgkaart van deze instelling kijk zie ik voor een bepaalde locatie een cijfer ergens rond de 3,5 toch is dit dan zo genaamd een top ggz want dat keurmerk voeren ze. Nu heb ik al contact proberen te zoeken met top ggz over hoe het kan dat een ggz organistatie die zelfs de nederlandse wet overtreed een keurmerk van hun mag voeren.
Want deze organisatie heeft mij in het verleden gedwongen laten opnemen terwijl ik niet voldeed aan de 5 wettelijke criteria hiervoor.
Toen ik vervolgens daar een klacht over in wilde dienen gaven ze in eerste instantie de politie de schuld, ze zeiden dat ze dit in opdracht van de politie gedaan hadden. Vreemd want dan zou een psychiater zich laten dwingen iets op papier te zetten waar ze zelf niet achter staat en wat in strijd is met de wet.
En later werd de klacht afgewezen omdat ik geen behandelrelatie daar had?
Terwijl als iemand je beoordeeld je op dat moment wel een behandel relatie hebt lijkt mij.
En nu ben ik bezig om mijn dossier daar te krijgen en word steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Erg vreemd.
Een ander geval is een heel groot ziekenhuis in gelderland waarvan ik weet dat ze behoorlijk veel medische missers begaan hebben waar zelfs mensen door overleden zijn. Het ziekenhuis waar mijn vader ook gelegen heeft. En waar me vader soms uren moest wachten voor hij recht gelegd kon worden in bed. Een ziekenhuis die in de gang ook een of andere titel had hangen van een zogenaamd goed ziekenhuis.
Ik denk dus dat met geld deze resultaten gekocht kunnen worden want als dit objectief bekeken word denk ik dat nederland nooit bovenaan kan staan