Provinces+Of+The+Netherlands.gif

EEN FORUM VOOR U, heeft u een mening of een maatschappelijk onderwerp voor velen van belang, laat het ons eens weten? Dank! 

Kijkt u ook even of het onderwerp er mogelijk al ergens bij staat of in een andere rubriek?

TOP 12 ONDERWERPEN: d.d. november 2013

1. Osama Bin Laden dood                       5140 views

2. ING Bank, meer klachten over             2366

3. Incassobureaus onrechtmatig                 2179

4. Huren 120 euro omhoog                       1943

5. Pinnen bij parkeerautomaten                  1921                                              

6. NASA houdt speciale persconferentie    1873

7. Dode Alien gevonden in Rusland?           1844

8. Goede feestdagen voor 2011                  1767

9. Even berichtje voor de leden                   1758

10. Limonade voor soep                              1756

11. hallo Djekay en Tip Undercover in N     1739                                                  

12. Dure benzines – brandstoffen prijzen        513

1399 keer bekeken

Herindicatie wmo thuiszorg

• zaterdag 06 april 2013 @ 07:50
    reactie op (#9) Seraphine

Goedemorgen, mee JIJ bent niet gek (geruststelling zo voor een mooi weekend?101.gif Maar er is een plaats waar ze wel een beetje gek zijn, het stadium van 'prettig gestoord' al voorbij, ...DEN HAAG, dwz dan rond het Binnenhof, ze draaien alles terug, ook vanwege de bezuinigingen en veel meer ellende en werkloosheid dan voorheen...?  

B.v. lees ook net dat in de KINDEROPVANG, al 51 instellingen failliet zijn gegaan, MENSEN KUNNEN OPVANG NIET MEER BETALEN, dus deze krijgen het ook moelijk etc.etc.etc... zie art. uit AD (bron)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3421345/2013/04/06/Groot-aantal-creches-over-de-kop.dhtml

Gewijzigd op 2018-06-04 08:01:22
    handtekeningafbeelding
  • vrijdag 05 april 2013 @ 22:08

Ze zijn gek geworden en totaal doorgedraaid. Vanmorgen ben ik gebeld, met de uitslag van het gesprek van gisteren. Ik ga van 5.5 uur hulp per week, naar 2 uur hulp per week. Hoe kan dat nou? Hoe moet mijn hulp in 2 uur de badkamer met wc + aparte wc schoonmaken, strijken, het hele huis stofzuigen 5 kamers en 2 hallen. Dwijlen en dan ook nog de aparte taken doen als bed verschonen, oven en magnetron schoonmaken, keuken kastjes etc, etc. In 2 uur tijd? Ze werkt snel, maar ze is niet speedy consalez.

Dat kan toch geen mens?

En ik hoorde dat als een hulp uren verliest, bij mij verliest ze dus 3,5 uur, dat ze geen vervanging krijgt. Met andere woorden ze kan terug naar de bijstand voor aanvulling. Wat is dan de besparing? Niets toch. Of ben ik nu gek.

Gewijzigd op 2013-04-05 22:08:43
  • donderdag 04 april 2013 @ 12:37
    reactie op (#7) Seraphine

Quote: Seraphine

donderdag 04 april 2013 @ 08:03

Vanmorgen heb ik een gesprek met iemand van de thuiszorg. Dat zal de echte herindicatie zijn en krijg ik te horen hoeveel hulp ik overhoud. Ik houd rekening met minder, dan valt het altijd mee, maar ik vrees het ergste.
    Later meer.

Goede middag. Ik hoop voor u dat het meevalt maar in deze tijd hebben ze hun 'bezuinigingsintructies'?

• donderdag 04 april 2013 @ 08:03

Vanmorgen heb ik een gesprek met iemand van de thuiszorg. Dat zal de echte herindicatie zijn en krijg ik te horen hoeveel hulp ik overhoud. Ik houd rekening met minder, dan valt het altijd mee, maar ik vrees het ergste.

Later meer.

• zaterdag 23 maart 2013 @ 14:44
    reactie op (#5) Gotspe

Quote: Gotspe

zaterdag 23 maart 2013 @ 10:19

Goede morgen. Ik had het eerst geloof ik wat verkeerd gelezen dacht dat het over de huisbezoeken van de sociale dienst o.a. ging. Maar ik begrijp nu over de thuiszorgorganisatie die eerst komen kijken hoe de situatie in werkelijkheid is en dat wordt nog afwachten nu, hun beslissing? Ik hoop voor u dat het een beetje goed uitpakt. Een goed zaterdag vandaag.  

Toen de vrouw belde dacht ik ook dat het om herindicatie ging, want de vorige keer ging het via de wmo. Maar nu wordt alles dus veranderd en moet de thuiszorgorganisatie zelf met de cliënten bekijken hoeveel er nodig is om het huis schoon en leefbaar te houden.
    Maar reken er maar wel op dat de organisaties als opdracht hebben gegeven om minder uren te geven en sneller te werken.

Maar hoeveel uur het uiteindelijk zal worden, dat weet ik idd nog niet.

• zaterdag 23 maart 2013 @ 10:19
    reactie op (#4) Seraphine

zaterdag 23 maart 2013 @ 09:36

Herindicatie heb ik dus nog niet gehad. Ik heb te horen gekregen wat er gaat veranderen. Maar de werkelijke indicatie wordt door de thuiszorgorganisatie zelf gedaan over enkele weken. Dan pas kan ik zien wat er veranderd wordt in uren en werkzaamheden.

Goede morgen. Ik had het eerst geloof ik wat verkeerd gelezen dacht dat het over de huisbezoeken van de sociale dienst o.a. ging. Maar ik begrijp nu over de thuiszorgorganisatie die eerst komen kijken hoe de situatie in werkelijkheid is en dat wordt nog afwachten nu, hun beslissing? Ik hoop voor u dat het een beetje goed uitpakt. Een goed zaterdag vandaag.  

• zaterdag 23 maart 2013 @ 09:36

Herindicatie heb ik dus nog niet gehad. Ik heb te horen gekregen wat er gaat veranderen. Maar de werkelijke indicatie wordt door de thuiszorgorganisatie zelf gedaan over enkele weken. Dan pas kan ik zien wat er veranderd wordt in uren en werkzaamheden.

• zaterdag 23 maart 2013 @ 07:22
    reactie op (#1) Seraphine

Goedemorgen, heb het net ook al even snel gelezen op club Lotgenoten WAO en andere uitkeringen forum - http://lotgenoten-waowia-andere-uitkeringen.clubs.nl/forum/algemeen  - en begrijp dat het meeviel met het toewijzen van thuiszorg? Ik begreep ook al eens van iemand die ik kende dat er w.b.t. thuiszorg veel is aan te merken en ze aan 'tijd gebonden zijn' waardoor er minder kon worden gedaan voor hetzelfde geld letterlijk zeg maar?

Misschien kun je hier je antwoord op andere forum ook even kopieren en plaatsen? 97.gif

Gewijzigd op 2018-06-04 08:01:40
    handtekeningafbeelding
  • vrijdag 22 maart 2013 @ 14:01
    reactie op (#1) Seraphine

vrijdag 22 maart 2013 @ 08:37

Gisterenavond om 17.55 uur!!! ging de telefoon en hing er iemand van de wmo aan de telefoon. Wat een tijdstip, dan bel je toch geen mensen meer over dit soort dingen. Het gaat over de herindicatie van de thuiszorg, omdat er veel gaat veranderen en ze willen dat meer mantelzorgers worden ingezet. Vanmorgen was ze toevallig, ja-ja, in de wijk. Maar het is eigenlijk schandalig dat ze zo kort van te voren bellen. Waarschijnlijk doen ze dat zodat je jezelf niet goed kan voorbreiden op het gesprek en jezelf overvallen voelt. Nou dan hebben ze aan mij een slechte, ik heb me namelijk al voorbreid op het gesprek omdat ik maanden geleden al een brief had gehad over de veranderingen, dus mij krijgt ze niet zo snel klein. Maar ik kan me voorstellen dat ouderen, ik ben zelf een veertiger, zich laten overvallen door zo'n plotseling gesprek.
    Ik kon kiezen om 09.30 het gesprek of tussen 12.00 en 12.30. Doe dan maar vroeg, anders ben ik mijn hele ochtend toch al kwijt. Straks om 09.30 uur komt ze al langs. Ik ben reuze benieuwd waar ze mee komt. Ik heb zelf het idee dat ze bij de gemeente zo-wie-zo al afgesproken hebben dat elke cliënt minder thuiszorg krijgt, of er nu (veel) mantelzorgers zijn of niet. Mijn echte vriendenkring is klein en die mensen mankeren allemaal ook wat en hebben zelf thuiszorg en familie woont veel weg. Verder heb ik wel heel veel kennissen maar kom niet niet over de vloer en komen hier ook niet. Dus ik ben benieuwd hoe mevrouw van de wmo daarop zal reageren. Ik heb nu 5,5 uur thuiszorg, 2 jaar geleden ging er al een half uur af. Terwijl mijn handicap steeds erger wordt, toen al, en ik steeds minder zelf kan en meer pijn heb. Maar daar wordt niet naar gekeken, alleen naar geld.
    Of mijn ouders, van beiden in de 70, bij het gesprek moesten zijn? Die zou ze dus waarschijnlijk al willen inschakelen, maar dat gaat mooi niet door. Mijn ouders wonen ver weg, nabij Amsterdam, ik woon zelf in Dordrecht, mankeren zelf steeds meer. Mijn moeder heeft van de week nog in het ziekenhuis gelegen. Die wil ik dus absoluut niet inschakelen voor mantelzorg. Als ze hier zijn, zijn ze op visite en komen ze niet langs om te stofzuigen of de ramen te lappen. Ik wil niet dat er op hen door de vrouw van de wmo druk wordt uitgeoefend.
    Ik zie niet tegen het gesprek op, maar denk wel dat er van te voren al bij de gemeente geregeld is dat mensen minder thuiszorg krijgen en dat er minimaal zoveel tijd af gaat. Of mensen nu mensen in de buurt hebben om te helpen of niet. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Goede middag. Ik las laatst dat er onaangekondigd huisbezoeken zouden plaatsvinden of daar dit jaar mee beginnen of volgens mij is dat ook voor de Sociale Dienst? Mogelijk dat ze .e.e.a. controleren om dan idd minder thuiszorg zal worden gegeven zal mij ook benieuwen? Ik heb dat ook al meer gehoord van mensen die thuiszorg hebben dat ze alleen wat stoffen en stofzuigen en andere kleine werkzaamheden als ramenlappen meestal niet meer mogen doen zelfs? Dan heb je idd iemand 2 uur op visite i.p.v. dat ze werken?

• vrijdag 22 maart 2013 @ 08:37

Gisterenavond om 17.55 uur!!! ging de telefoon en hing er iemand van de wmo aan de telefoon. Wat een tijdstip, dan bel je toch geen mensen meer over dit soort dingen. Het gaat over de herindicatie van de thuiszorg, omdat er veel gaat veranderen en ze willen dat meer mantelzorgers worden ingezet. Vanmorgen was ze toevallig, ja-ja, in de wijk. Maar het is eigenlijk schandalig dat ze zo kort van te voren bellen. Waarschijnlijk doen ze dat zodat je jezelf niet goed kan voorbreiden op het gesprek en jezelf overvallen voelt. Nou dan hebben ze aan mij een slechte, ik heb me namelijk al voorbreid op het gesprek omdat ik maanden geleden al een brief had gehad over de veranderingen, dus mij krijgt ze niet zo snel klein. Maar ik kan me voorstellen dat ouderen, ik ben zelf een veertiger, zich laten overvallen door zo'n plotseling gesprek.

Ik kon kiezen om 09.30 het gesprek of tussen 12.00 en 12.30. Doe dan maar vroeg, anders ben ik mijn hele ochtend toch al kwijt. Straks om 09.30 uur komt ze al langs.

Ik ben reuze benieuwd waar ze mee komt. Ik heb zelf het idee dat ze bij de gemeente zo-wie-zo al afgesproken hebben dat elke cliënt minder thuiszorg krijgt, of er nu (veel) mantelzorgers zijn of niet. Mijn echte vriendenkring is klein en die mensen mankeren allemaal ook wat en hebben zelf thuiszorg en familie woont veel weg. Verder heb ik wel heel veel kennissen maar kom niet niet over de vloer en komen hier ook niet. Dus ik ben benieuwd hoe mevrouw van de wmo daarop zal reageren. Ik heb nu 5,5 uur thuiszorg, 2 jaar geleden ging er al een half uur af. Terwijl mijn handicap steeds erger wordt, toen al, en ik steeds minder zelf kan en meer pijn heb. Maar daar wordt niet naar gekeken, alleen naar geld.

Of mijn ouders, van beiden in de 70, bij het gesprek moesten zijn? Die zou ze dus waarschijnlijk al willen inschakelen, maar dat gaat mooi niet door. Mijn ouders wonen ver weg, nabij Amsterdam, ik woon zelf in Dordrecht, mankeren zelf steeds meer. Mijn moeder heeft van de week nog in het ziekenhuis gelegen. Die wil ik dus absoluut niet inschakelen voor mantelzorg. Als ze hier zijn, zijn ze op visite en komen ze niet langs om te stofzuigen of de ramen te lappen. Ik wil niet dat er op hen door de vrouw van de wmo druk wordt uitgeoefend.

Ik zie niet tegen het gesprek op, maar denk wel dat er van te voren al bij de gemeente geregeld is dat mensen minder thuiszorg krijgen en dat er minimaal zoveel tijd af gaat. Of mensen nu mensen in de buurt hebben om te helpen of niet. Wordt ongetwijfeld vervolgd.