Provinces+Of+The+Netherlands.gif

EEN FORUM VOOR U, heeft u een mening of een maatschappelijk onderwerp voor velen van belang, laat het ons eens weten? Dank! 

Kijkt u ook even of het onderwerp er mogelijk al ergens bij staat of in een andere rubriek?

TOP 12 ONDERWERPEN: d.d. november 2013

1. Osama Bin Laden dood                       5140 views

2. ING Bank, meer klachten over             2366

3. Incassobureaus onrechtmatig                 2179

4. Huren 120 euro omhoog                       1943

5. Pinnen bij parkeerautomaten                  1921                                              

6. NASA houdt speciale persconferentie    1873

7. Dode Alien gevonden in Rusland?           1844

8. Goede feestdagen voor 2011                  1767

9. Even berichtje voor de leden                   1758

10. Limonade voor soep                              1756

11. hallo Djekay en Tip Undercover in N     1739                                                  

12. Dure benzines – brandstoffen prijzen        513

1750 keer bekeken

In de weekenden: Winkelier dupe late pinboeking

• donderdag 17 april 2014 @ 14:15
    reactie op (#14) Gotspe

De volgorde

“Goedemorgen, in de weekenden en feestdagen (ook komende weekend, Pasen) kunnen pinbetalingen niet worden verwerkt en winkeliers lopen hierdoor al miljoenen mis. Dus ook voor u allen... GEWOON IN DE WEEKENDEN EN KOMENDE PASEN, CONTANT betalen? Gaat u dit (weer) doen? “

“goede nmorgens ook voor u evetjes hier hoor nog en ik ga wel contante gelden betale hoor dan dat doe ik altijd wel en wens u ook nog een pretige dage “

“Helle simpele oplossing voor !!  Niet op eerste  en twee paasdag open gaan ! 

Ik voel totaal geen medelijden ! ( dat was ik zelf )”

“Goede middag. Ik betaal ook nog wel veel contant hoor. Zal het in de weekenden wat meer gaan doen dan nog.”

Dus ja .. als je ze wil pesten moet je contant betalen …  contant  betalen  met zon en feestdagen zal de winkeliers NIKS helpen . Zal alleen meer onkosten met zich mee brengen . 

Ik snap dus niet dat het hier over niet kunne pinnen gaat ..omdat men geen geld heeft ?
    Ik ben daar de draad dus wel kwijt ….
    En dan heeft men ook nog eens een simpele oplossing !! Geen geld op de bank om te pinnen dan betaal je dus contant ? … Heeft men enig idee wat  men zegt ? Maar ik gaf daar geen reactie op want dat heeft totaal niks nodig met de winkeliers .  Maar het is  wel weer duidelijk dat men totaal niet weet wat armoede echt  is .. 

De  kosten die betaald moesten worden ging dus over de 24 uur economie die de winkeliers graag willen . De bank moet ook op zon en feest dagen door werken . Die mensen daar werken niet gratis .. en die kosten mogen wij dan als klant van de bank betalen .  

Nog niet gemeld door mij is dan .  Die winkeliers  moeten niet zo zeuren !
    Als het hun zo veel geld kost … waarom dan open met zon en feestdagen ?
    Veder ben ik nog steeds van mening dat winkelen met zon en feestdagen door de door snee werknemer betekend dat je hulp bied  bij het stelen van je eigen klasse !
    Bij de Groote  supers krijgt men niet meer extra betaald op zon en feestdagen !
    Daar waar onze voor ouders zo voor gevochten hebben

• donderdag 17 april 2014 @ 13:19
    reactie op (#13) niet-meer-in-gebruik

Goede middag. Ja ik snap wel een beetje verwarring maar las het eerste bericht nog eens en daar is de expliciete vraag   GEWOON IN DE WEEKENDEN EN KOMENDE PASEN, CONTANT betalen? Gaat u dit (weer) doen?
    en ergens antwoorde u, dat het mogelijk met opzet was dat mensen niet pinden maar de winkeliers o.a. voor de kosten lieten opdraaien en met opzet met contant geld zouden betalen '  Wil je ze gaag pesten !! Contant betalen !! '?

en daarop enkelen gereageerd geen opzet zeker of de bedoeling van pesten en werd ergens gesteld, ja maar er zijn veel mensen die zelfs niet kunnen pinnen (meer) als ze dat al zouden willen en dat lees ik in andere forumtopics over 'pnnen' ook steeds terug, dus denk ik in zoverre niet direct 'door elkaar lopend'??  Ten minste zo zie ik dit... als ik terug lees?? 4.gif Ik denk zo, hoop zo iets duidelijker?

Gewijzigd op 2018-05-29 12:47:35
  • donderdag 17 april 2014 @ 10:55
    reactie op (#12) Vomie

“ja dat staat hier ook wel in andere forums berichten over dat pinnen hoor, dat er veel mensen zijn die niet kunnen pinnen meer en dus dan ook niet de schuld voor de winkeliers toch “

Nogmaals  we hadden het over winkeliers die de dupe waren van niet verwerken van pin  betalingen …     Men vroeg dus wat we daar van vonden ?   Ik ga dat zo niet volgens dus ..  nou zit ik op meer forums dan alleen clubs  . Normaal gesproken word gevraagd een beetje bij het onder werp te blijven om het een beetje te kunne blijven volgen . 

Ik heb ook aan half jaar niet kunne pinnen omdat er geen WAO werd over gemaakt .  Men had ruzie met mijn EX werkgever .. Daar heb ik wel eens over gehad op forums ..
    Maar dat heeft ook niks net de winkeliers nodig die de dupe worden van banken die gelukkig weigeren ook hun personeel 24x 7 door te laten werken  .   
    Als men daar een antwoord op geeft ja dan snap ik niet en dat zal aan mij liggen ongetwijfeld dat het wat nodig heeft met een ooit eerder besproken onder werp elders .

Ik heb dan inderdaad ook niet alles door gelezen en waarschijnlijk is het dan gebruikelijk alle onder werpen door elkaar te laten lopen want zie ook de beheerder niet in grijpen ….  

• woensdag 16 april 2014 @ 13:12
    reactie op (#11) niet-meer-in-gebruik

Hallo leden en meneer ja dat staat hier ook wel in andere forms berichten over dat pinnen hoor, dat er veel mensen zijn die niet kunnen pinnen meer en dus dan ook niet de schuld voor de winkeliers toc, maar die worden daarmee niet geholpen maar die mensen kunnen dat toch ook niet helpen dat ze niet meer kunnen pinnen ze hebben het gewoon niet ? Dat lees ik hier ook uit ja. Nou ik heb altijd wel wat contante gelden die gaan er toch niet uit helemaal zo,   op zak en wens u en de leden nog een goede dag verder hoor.

• woensdag 16 april 2014 @ 11:45
    reactie op (#10) herman_dad

Kop van deze topic 

"In de weekenden: Winkelier dupe late pinboeking

Dus ik kan stellen omdat er mensen zijn die niet kunne pinnen betaald men hier ook contant ?? Prima geen problemen mee … maar wat helpt dat de winkelier die beweert de dupe te zijn van pin betalingen die NIET in het wiekend worden verwerkt ? Want daar hebben we het over ..  of is het de schuld van de winklier dat er mensen zijn die niet pinnen kunnen ?

Ik ben al een poosje de draad kwijt .   
    Volgen mij loopt een en andert door elkaar ??
    Want ik lees in "IN DEZE"topic niets over mensen die niet KUNNEN pinnen .....

Gewijzigd op 2014-04-16 11:46:17
  • woensdag 16 april 2014 @ 07:21
    reactie op (#9) Vomie

Goedemorgen, ja dat is goed gelezen ik bedoel dat ook en heb dat ook al eerder aangehaald en ook uit eigen wetenschap, er zijn veel, héél veel mensen die direct na de ontvangst van maandelijkse loon of uitkeringen, de vaste lasten moeten betalen en dan naar de nul grens gaan, m.a.w. je MOET dan wel eerst een berekening maken b.v. er 200 diret afhalen nog en dan b.v. 50 e CONTANT in de week bestemmen voor de boodschappen of anderszins. Die mensen KUNNEN dus gewoon nergens (voor) meer pinnen, al zouden ze willen, dus geen middenstanders of wie dan ook willen 'pesten'? Inderdaad mensen, of bezoekers ook, lees eens de overige berichten...het is heel veel, maar elke dag een beetje...? Aan de aantallen bezoekers te zien (zie statistieken) gebeurt dat ook? TIP: zie ook eens de andere nieuwsclubs hier genoemd??? Dank!

Zie verder ook eens: o.a. EU, de situatie in de Ukraine, de doelstellingen van de EU en ZEER VEEL NIEUWS EN WETENSWAARDIGHEDEN over Europa. En verder: o,a, minister Schulz-Van Haegen doet afstand van enkele bevoegdheden en VEEL NIEUWS OVER JUSTITELE DWALINGEN OF ANDERE POLITIEK BLUNDERS. En ook: o.a. beroep tegen verkeersboete's nu ook 'ónline' mogelijk. EN VEEL NIEUWS OVER DE POLITIE, ook voor veel mensen goed om te weten, b.v. En MAATSCHAPPELIJKE ONDERWERPEN die allen raken op de één of andere manier. Leest u zelf verder, TE VEEL OM TE NOEMEN, bij onderstaande clubs... 

http://justittieledwalingen.clubs.nl/forum - http://justittieledwalingen.clubs.nl/

http://maatschappelijke-belangen-beheerdersinfo.clubs.nl/forum

http://europese-unie.clubs.nl/forum - http://europese-unie.clubs.nl/

http://politie-en-alles-wat-er-misgaat.clubs.nl/forum - http://politie-en-alles-wat-er-misgaat.clubs.nl/ 

Extra wetenswaardig of nuttige infohttp://wereldverbeteraars.clubs.nl/ - http://ufos-en-graancirkels.clubs.nl/ - http://stadgroningen.clubs.nl/ - http://www.clubs.nl/cultuur-en-maatschappij/overheid-en-politiek -

Gewijzigd op 2018-05-29 12:48:20
    handtekeningafbeelding
  • dinsdag 15 april 2014 @ 17:29
    reactie op (#8) niet-meer-in-gebruik

Hallo leden ik lees dat ook hier toch wel hoor en dat zal heer Gospe wel bedoelen dat het voor veel mensen gewoon niet mogelijk is meer om contante gelden te pinnen en dan wel met contante gelden te betale, dat heb ik ook hier op de club berichten vaker gelzen dat er veel van die mensen zijn zo en die willen die winkelier s wel helpen misschien maar die kunnen dat niet? Dat is het toch als ik het goed lees zo en de andere clubs artiklen las ik dat ook al hier meer? Ik betaal zelf wel veel met pinnen ook hoor maar kleine dinge nog niet of nooit. Nou ik wens u nog een goede avond voor de leden.

• dinsdag 15 april 2014 @ 15:52
    reactie op (#7) Gotspe
    # 1Goedemorgen, in de weekenden en feestdagen (ook komende weekend, Pasen) kunnen pinbetalingen niet worden verwerkt en winkeliers lopen hierdoor al miljoenen mis. Dus ook voor u allen...

Daar gaat  deze topic over !

En over
    Goedemorgen, ja ik denk ook wel dat eer meer betaald wordt met contanct geld dan weer? Overigens wil minister Dijsselbloem dat trage pinbetalingen door de banken in het weekend worden opgelost? Dan zullen ze waarschijnlijk in de weekeinden meer mensen moeten laten werken daaraan? Overigens staan alle overboekingen en afschrijvingen in het weekend ook 'stil' zoals we weten en dan ook daarbij dan een 24-uurs verwerking? Wat vindt u daarvan?

Als je dan meld dat je meer contant betalen wil dan gaat dat dus over het dat trage pin verkeer  .
    En dan help je winkelier NIKS door contant te betalen . !
  • dinsdag 15 april 2014 @ 13:19
    reactie op (#6) niet-meer-in-gebruik

Goede middag. Ik denk dat het komt omdat ik langer lid ben hier maar leest u over het pinnen alle berichten ook even door als u tijd heeft? Want u denkt dat er mensen zijn die moedwillig de winkeliers dwars zitten door niet te pinnen maar contant te (blijven) betalen? En ik ken zelf ook zo zeker 2 gezinnen die dit doen.... aan het begin van de maand moeten zij b.v. een X bedrag, 200 euro ofzo van de rekening halen en het overige gaat op aan de vaste lasten. Dus GEEN GELD DAN MEER OP DE REKEING... heeft echt niets te maken met moedwil maar gedwongen zo. Dat lees je hier ook al over het pinnen alleen nog en niet meer contant bij parkeerautomaten, idem dito!

Ma.w. dus veel mensen KUNNEN dus niet meer pinnen, al zoudeN ze willen, geen voldoEnde geld meer op de rekening en dáár houden degenen bij de overheid die dit willen geen enkele rekening mee, en ik denk wel een vele tienduizenden, honderdduizenden wel in het land? En die mensen worden verstoten van deelname aan de maatschappij op die manier op een goede wijze. Moeten die mensen dan maar helemaal géén boodschappen meer doen en zij kienen het echt uit hoor, b.v. 50e in de week? Of anders...??? En ik lees de berichten hier wel hoor en ik denk dat u nu gaat zeggen, 'ja maar ik krijg het ook voor elkaar en ik heb ook niet veel en toch sparen ook nog, dus dan kan iedereen dat?' Dát is denk ik de vrijheid voor allen om hun eigen financien in te delen?? Als velen niet kunnen pinnen al zouden ze willen, dan houdt het gewoon op en laten ze in vredesnaam voor al diegenen het contante geld HOUDEN DAN?  Toch?? Ik pin overigens wel ook regelmatig hoor maar lang niet alles en heb steeds wat contant bij mij voor als er eens een storing bij het pinnen is ook... ook dát komt nogal eens voor...toch? 

Ik denk dat 2e feestdagen b.v. wel afgeschaft kunnen worden, maar ja tradities.

• dinsdag 15 april 2014 @ 10:32
    reactie op (#5) herman_dad

Ik snap zo niet welk voor deel contant betalen moet hebben tegen over met pin betalen voor de winkeliers . Als je moedwillig contant blijft betalen dan wil je ze dus graag dwars zitten .  Voor de Winkeliers gaat het er om dat ze het geld op hun eigen bankrekening willen hebben zo dat de rente gaat lopen . Als je contant betaald komt het nog later op hun eigen bankrekening . En dan het je natuurlijk nog de hoeveelheid contant geld wat er in kas zit (veiligheid?) . Wil je ze gaag pesten !! Contant betalen !!

Wat de winkeliers willen is ook bij de bank een 24uurs economie . En ja dat kost de bank geld .. en raad eens wie dat mag betalen al dat extra loon en toeslagen ? WIJ !!! …..  Dus ik bent vierkant tegen …. Als men zo graag op zon en feestdagen de winkel open wil hebben dan moet men maar wachten tot maandag eer het betalingsverkeer is geregeld . Als je dat niet wil ga je op zon en feestdagen dicht …..mij zie je ook niet op zonefeestdagen in een winkel ! De werknemers bij supermarkten krijgen nu al vaak geen wiekend toeslag meer . Of als ze tot laat in de avond moeten werken geen avond toe slag meer en dat noem ik stelen  van de werknemer . En als ik naar een winkel ga op zo en feestdagen dan help ik de dief mee dus ben mede plichtig zo voelt dat .   

Daarom willen men ook zo graag en 24uurs economie want dan gaat ploegen toeslag , wiekend toe slag enz enz er af … Zelf over uren toe slag kan dan weg . We werken dan naar  het Amerikaanse voor beeld . Ik snap ook echt de arbeiders bevolking niet .. hebben die nu echt niet in de gaten dat ze hun eigen valkuil graven !!   Als we straks alle 2de feestdagen en koningsdag niet meer vrij zij is hat onze eigen schuld . Wat ga je doen tweede paasdag ?? We gaan boodschappen doen .. wat aan geeft hoe belangrijk die feestdag voor je is .

Dus niet zeuren als al die 2de feestdagen afgeschaft worden we hebben er gewoon om gevraagd . NIET ik  ! Ben al wel meer als 45 jaar lid van de vak beweging  mijn Groot en over Grootvader waren actieve vakbondsleden die streden voor het welzijn van mijn generatie  . Die streden voor vrije weekenden en als je moest werken daar extra voor beloond werd . Ik blijf mijn afkomt trouw !  

Gewijzigd op 2014-04-15 10:36:41