Goedemorgen, URK: GISTEREN GROTE RELLEN, NA EEN RUZIE VOORTGEKOMEN UIT RACISTISCHE UITINGEN die zeer verontrustend genoemd kunnen worden. De politie staat hier als organisatie, maar zij niet alleen ook het openbaar bestuur, voor een groot maatschappelijk probleem. En wéér: ZEKER het blijkt ook weer uiteindelijk voortgekomen uit POLITIEKE MOTIEVEN, ingegeven al veel eerder door uitspraken o.a. als 'willen jullie meer of minder'...? We noemen geen namen maar bekend is dat URK een vrij groot stemgebied is, heeft voor deze uitingen.
Hendrik Klaassens #FBPE #FBSI #FPHD #facciamorete heeft geretweet
Hendrik Klaassens #FBPE #FBSI #FPHD #facciamorete @AuroraBlogspot 2 u
Bij de Statenverkiezingen herhaalt zich dit tafereeltje: Peiling van PVV/FvD: "30% gaat op ons stemmen. Hoera!" Uitslag: 19% stemt op extreem-rechts. PVV/FvD: "Er is stembusfraude gepleegd. Hertelling!" Na hertelling: Er zijn 5 stemmen verdwenen in Tutjehorn. PVV/FvD: stilte.
2 5
Maarten @MaartenFLT
Ik heb het verhaal rond #Urk vandaag met lichte verbijstering gevolgd en voel de hele dag al plaatsvervangende schaamte. Ik zou het toejuichen als nu ook eens 'Wilders en de zijnen' dit geweld onomwonden zouden veroordelen...
Tweet citeren Nadia Bouras @NadiaBouras
Het zijn geen Amerikaanse toestanden in Urk. Het is volkswoede van eigen bodem. Al 15 jaar aangewakkerd door Wilders en de zijnen.
TOT ZOVER ENKELE TWITTERREACTIES. heb er nog één gezien maar die plaatsen we hier niet.
Verder: Overigens nóg zo'n partij erbij, de laatste tijd: 'In dit geval werd er nog openlijk geroepen op een partij-verkiezingsbijeenkomst: 'willen jullie meer of minder'. Maar de nieuwste partij is nóg gevaarlijker? Al uitingen van: 'Interneringskampen', en 'we moeten het onderwijs zuiveren van linkse elementen' en 'degenen die ONS niet aanstaan ONTSLAAN' etc. Nog buiten de waangedachte van een 'Nexit', zie GB welke ellende... o.a. op http://europese-unie.clubs.nl/ de grootste misleiding van de kiezer, van deze nieuwe 'van God gezonden' (?).. partij...
U weet het... maar hebben we niet opnieuw langzaam een situatie als in 1933 gecreeerd? Het is het TOTALE POLITIEKE VERKIEZINGSYSTEEM dat deze onderlinge discriminaties oproept en nu in URK het ultieme voorbeeld al daarvan. De Homo sapiens heeft slechts één partij, die VAN DE HOMO SAPIENS... nu ja leest u ZELF EENS HET BOEK DAAROVER?! En voor zover van 'God' een opdracht, is dit van het Universum - de 'goddelijkheid niet persé in één persoon'... DE OPDRACHT voor 7 miljard, ja ook u in Urk..die daar ZEKER HET BOEK Van Homo sapiens naar homo galacticus, samen op weg eens moeten lezen... of waar ook. Lees verder daarover o.a http://maatschappelijke-belangen-beheerdersinfo.clubs.nl/ forumrubriek Universum/Schokkende ontdekkingen eens!
Zie en lees verder art. van NOS-NIEUWS, AD en Twitter bronnen:
Politie volop aanwezig op Urk, man (21) opgepakt na dreigfilmpje met wapen
VANDAAG, 21:56
AANGEPAST OM 22:02
REGIO

OMROEP FLEVOLAND
Een 21-jarige man uit Urk is opgepakt vanwege een filmpje op sociale media waarin hij was te zien met een vuurwapen. Ook sprak hij dreigende taal naar één van mensen die gisteravond betrokken waren bij de ongeregeldheden op Urk.
In het filmpje zei de man: "Souf, ik heb een berichtje voor je man. Je gaat kogels eten vriend". Hij is aangehouden en het wapen, dat mogelijk nep was, is in beslag genomen. De man wordt op het politiebureau verhoord.
Er gaan al de hele middag en avond geruchten dat mensen vandaag opnieuw willen vechten op Urk. Op de toegangswegen staan meerdere politiewagens te posten. Agenten controleren alle voertuigen die vanaf de snelweg Urk in willen rijden. Ook de ME en agenten te paard staan klaar om in te grijpen als dat nodig is.
De snackbar waar gisteren ongeregeldheden voor de deur waren sloot vanavond uit voorzorg de deuren, nadat zich opnieuw jongeren hadden verzameld voor de snackbar, schrijft Omroep Flevoland.
Behalve de jongen van 21 is vandaag ook een jongen van 18 aangehouden, die zichzelf meldde op het politiebureau. De politie denkt dat hij gisteren betrokken was bij de mishandeling in de woning van een Nederlands-Marokkaans gezin.
De politie houdt de boel scherp in de gaten:
Video afspelen
00:35
Politie alert op Urk, veel jongeren op straat
De ongeregeldheden braken gisteravond rond 19.00 uur uit. Jongeren zeggen tegen de NOS dat een ruzie via WhatsApp de aanleiding was. Een jongen van 18 zou iets onaardigs hebben gezegd over de vriendin van een ander. Die laatste wilde dat uitvechten. Bij de snackbar in het dorp volgde een confrontatie, waar ook veel andere jongeren op af kwamen.
Na het incident bij de snackbar verzamelden zo'n honderd jongeren zich bij het huis van de 18-jarige. Een aantal wist het huis binnen te komen en raakte in gevecht met de bewoners. Volgens de moeder van het Marokkaanse gezin werden daarbij racistische dingen geroepen.
In verschillende chatgroepen zou vandaag gesproken zijn over represailles. Marokkaanse jongeren zouden naar Urk willen afreizen om te gaan vechten.
Rust bewaren
Burgemeester Pieter van Maaren had vanavond een gesprek met het gezin dat belaagd werd. Vooral de moeder maakt zich zorgen over de gevolgen van de ongeregeldheden. "Ik heb namens de gemeenschap van Urk betrokkenheid getoond en haar zorg gedeeld. Ook heb ik gezegd dat de politie maatregelen heeft genomen om herhaling te voorkomen. Alles wordt in het werk gesteld om de veiligheid van het gezin te waarborgen", zegt Van Maaren.
De burgemeester roept iedereen op om rust en kalmte te bewaren. "Er zijn aanhoudingen verricht, de politie doet haar werk. Het heeft geen enkele zin om naar Urk te komen."
Diana_wijkagent jeugd Urk @Diana_Urkjeugd
Beste ouders op Urk, Weet u waar uw kind nu is??? Niet thuis? Zorg dat ze thuis komen! Dit is niet normaal!!
3 uur geleden
BEKIJK OOK

Ruzie over meisje aanleiding ongeregeldheden Urk, politiek wil opheldering
Deel dit artikel:
Dit is een artikel van Omroep Flevoland
En artikel vanuit het AD:
Woedende jongeren uit Urk dringen huis binnen en roepen ‘Geertje Wilders!’
VIDEO De politie moest gisteravond massaal uitrukken na een geëscaleerde ruzie op Urk waarbij een kleine honderd jongeren betrokken waren. De woede van de grote groep was gericht op de 18-jarige Soufyan. Tientallen jongeren drongen het huis van zijn familie binnen. Zijn moeder werd tegen de grond gewerkt, zelf liep hij klappen op. ,,We zijn doodsbang.’’
Herre Stegenga 12 mrt. 2019 Laatste update: 22:03

Het WhatsApp-bericht dat Soufyan kreeg doorgestuurd. © Screenshot / Bewerking de Stentor
Het liep finaal uit de hand op Urk. Aan het begin van de avond drong een grote groep jongeren - schattingen lopen uiteen van 70 tot ver in de 100 - het huis van de familie Soufyan aan de Noorderpalen binnen. Op zoek naar Soufyan. Zijn moeder probeerde haar gezin te beschermen, maar werd tegen de grond gewerkt en raakte gewond. Soufyan kreeg klappen, zijn zus ook. De jongeren gooiden met vuurwerk en stenen en volgens de familie riepen ze 'Geertje Wilders’. De politie op Urk riep de hulp in van collega’s uit andere gemeenten om de meute te verdrijven met de wapenstok.
Waarom gebeurde dit? Er gaan twee versies rond op Urk. Volgens buurtbewoners zou Soufyan vervelend hebben gedaan tegen de vriendin van een plaatsgenoot. Dit verhaal wordt razendsnel gedeeld via apps en gesprekken op straat. ,,Dat moet je niet doen als Marokkaan, dan heb je de poppen aan het dansen op Urk’’, zegt een vrouw die de hond uitlaat in de buurt van de Noorderpalen. Volgens Soufyan (,,Ik ben gewoon geboren op Urk’’) is er iets anders aan de hand. Bovengenoemde kwestie is afgelopen weekend al opgelost, zegt hij. ,,Het gaat om wraak.’’
Misvatting
Mensen denken dat we een schadevergoeding hebben gekregen omdat mijn vader een poosje geleden een Mercedes heeft gekocht
Soufyan Boukhizzou, Urk

Deze bewerkte foto kreeg Soufyan maandag doorgestuurd. Een aankondiging van het onheil. Mark Kobussen is wijkagent Mark Cobussen. © eigen foto
Hij is twee jaar geleden in elkaar geslagen door een plaatsgenoot en heeft daarop aangifte gedaan met zijn moeder. ,,Nu denken mensen dat we een schadevergoeding hebben gekregen omdat mijn vader een poosje geleden een Mercedes heeft gekocht.’’ Een misvatting, zegt zijn vader Saïd. ,,Ik heb hard gewerkt voor die auto! We hebben nooit meer iets gehoord van de politie na die aangifte.’’
Soufyan kreeg maandag overdag al appjes die hem waarschuwden voor het naderend onheil. Ook werd hij naar eigen zeggen achtervolgd. Op weg naar de scooterwinkel besloot hij te ‘schuilen’ bij snackbar Willem de Boer. ,,Ik zag een agent rijden en die heeft me thuisgebracht.’’ Niet veel later stond een grote groep woedende jongeren voor de deur. ,,Dat doe je toch niet?’’ zegt zijn zus Ilham, die net als de rest van het gezin vandaag thuis blijft, op advies van de politie. ,,We zijn niet veilig. We zijn doodsbang.’’
De politie onderzoekt de zaak. Voor zover bekend, zijn er nog geen aanhoudingen verricht. Soufyan en zijn familie gaan aangifte doen.
ER STAAN HIEROVER NOG MEER WHATTSAP BERICHTEN, zie oorspronkelijke artikel voor volledigheid.