Goedemorgen, BREAKING: GEHELE ANBTELIJKE TOP 2E KAMER INCL. DE GRIFFIER STAP OP VANWEGE AFFAIRE ARIB..... EEN UNICUM maar dit is geen goede zaak voor velen en ja de politiek ligt 'geheel op zijn gat' populair gezegd dan maar... De politiek (wereldwijd!) een steeds duidelijker beeld voor velen dat er geen ander instituut op Aarde is dat niet alleen de mensheid maar vooral elkaar onderling discrimineert en beschadigd en polariseert etc. etc... De gehele affaire Arib wordt almaar groter en groter... Wordt zeker vervolgd....
En het wordt tijd dus voor een andere wijze van de wereld te besturen? GEEN ENKELE POLITIEK meer... in welke vorm ook, Hoe dan wel? Zie weer boek Van Homo sapiens naar homo galacticus, samen op weg o.a. (zie clubhome en forum Algemeen!) Leuk om te vragen komende Sinterklaas of Kerst? Voor allen die iets hebben (of niet... ook!) Met POLITIEK, GELOOF EN MONETAIR.. wie niet?
Zie de clubs http://justittieledwalingen.clubs.nl/ - http://maatschappelijke-belangen-beheerdersinfo.clubs.nl/
Zie en lees verder art. van NOS-NIEUWS Twitter (bron)
UPDATE 02-02-23 17.00 uur:
UPDATE 16-11-22 17.00 uur: Is het echt voorbij of begint het pas???
UPDATE 16-11-22 09.00 uur: Er komt inderdaad een onderzoek, Kamer wil dat en niemand kan nu ook niet meer 'terug' maar of het de zaken oplost of juist nog verder polariseert...??
UPDATE 14-11-22 17.00 uur: De Kamer (presidium) o.a. wil dat het onderzoek naar mevr. Arib doorgaat al is ze geen Kamerlid meer zelfs.
UPDATE 13-11-22 09.00 uur:
UPDATE 11-11-22 23.00 uur: Voorzitter Bergkamp die veel, TE veel kritiek krijgt blijft aan...
-
Bergkamp wil Kamervoorzitter blijven: 'Ik ga de scherven lijmen'
De voorzitter van de Tweede Kamer reageerde op het vertrek van haar belangrijkste topambtenaren.
Tweede Kamer
NOS Nieuws•Vandaag, 16:43•Aangepast vandaag, 17:22
Ambtelijke top Tweede Kamer stapt op vanwege Arib-onderzoek
De griffier, de hoogste ambtenaar van de Tweede Kamer, en een groot deel van het management stappen op vanwege de gevolgen van het aangekondigde onderzoek naar oud-Kamervoorzitter Arib. Griffier Simone Roos heeft dat bekendgemaakt in een schriftelijke verklaring.
"Als werkgever moet ik een sociaal veilige werkomgeving kunnen bieden, ook, of misschien zelfs juist, in een complexe werkomgeving als de Tweede Kamer", schrijft Roos. "Mijn conclusie is dat dit niet (meer) mogelijk is."
Roos zegt verder dat het lijkt of het "zelfs niet meer mogelijk is om mee te doen aan een feitenonderzoek naar aanleiding van meldingen over sociale veiligheid". Zij doelt daarmee op het voorgenomen onderzoek naar Arib vanwege klachten over haar gedrag als leidinggevende. "Ik kan en wil hier niet langer verantwoordelijkheid voor dragen", stelt Roos. "Mijn eigen integriteit is hierbij leidend en ik ben niet bereid hierin mijn morele grenzen op te rekken."
Het merendeel van het managementteam heeft Roos verteld om dezelfde redenen de taken neer te leggen. Dat zijn het hoofd huisvesting, het hoofd personeelszaken, het hoofd communicatie en de concernjurist. Twee andere leden van het team blijven wel hun dagelijkse taken uitvoeren, maar stappen uit het management.
Bekritiseerd
Het door het presidium, het dagelijks bestuur van de Tweede Kamer, aangekondigde onderzoek wordt van begin af aan bekritiseerd. Ook wordt er al weken over naar de pers gelekt. Het begon met een lek naar NRC over dit onderzoek, waardoor Arib via de media moest vernemen dat er een onderzoek naar haar liep.
Daarna publiceerden verschillende kranten artikelen over het onderzoek en de afwegingen die eraan vooraf gingen. Deze informatie kwam vaak van anonieme bronnen. Medewerkers gaven al eerder aan zich door deze omstandigheden onveilig te voelen.
Andere medewerkers namen het, ook met naam en toenaam, voor Arib op en zetten vraagtekens bij het besluit om tot een onderzoek naar de oud-voorzitter over te gaan.
Aangifte
Kamervoorzitter Bergkamp deed op verzoek van de Kamer aangifte van het lekken. De Rijksrecherche is hier een onderzoek naar gestart.
Naar verwachting komt maandag met een brief namens het presidium met een reactie op alle kritiek op de gang van zaken. Dit is op verzoek van de commissie voor de Werkwijze. In die commissie zijn de fracties uit de Tweede Kamer vertegenwoordigd.
Woensdag komen de betrokken Kamerleden bijeen om over de brief van het presidium te praten en een knoop door te hakken over hoe het verder moet. Het is nog niet duidelijk of het vertrek van de ambtelijke top deze afspraken gaat wijzigen.