Blog
Geplaatst op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:08 door herman_dad , 31094 keer bekeken
GEEF UW MENING EN LEES DIT EERST EVEN GOED DOOR?!
ING-BANK en hun 'klantvriendelijkheid'?!
De eerste meldingen van juridische dwalingen en schandalige juridische praktijken ten opzichte van klanten van de ING-Bank komen nu in het daglicht. De ING staat inmiddels ook al bekend als 'meest klantonvriendelijke bank van Nederland'. (Niet ten nadele van de vaak goede behandeling van medewerekers van de 'postkantoren', inmiddels wel - na overname Postbank - in handen van ING, maar baliepersoneel vaak personeel van AH, Bruna etc.) Overigens zijn enkele miljoenen mensen vaak ongewild en ongevraagd automatisch 'klánt geworden van ING' na overname van de Postbank (giro). Nu de gevallen waar het over gaat:
U verliest uw pinpas of wordt gestolen (en dat kán echt iedereen een keer overkomen helaas en zeg niet 'eigen schuld, MIJ overkomt dat nooit!) en er is niet met uw rekening 'iets gedaan', dan wordt u waarschijnlijk wel een nieuwe (pas en/of pincode) toegezonden, dan is er mogelijk niet veel aan de hand, zo ook niet direct als u 'geskimd wordt' maar:
Stel er wordt toch in die tussentijd met uw pas 'gerommeld' volledig buiten uw zicht, uw schuld? En ook zelfs... er wordt onterecht een (groot) bedrag op uw rekening gestort (FOUTJE... 'bedankt' en ook dát kan ons allemaal overkomen) maar er blijkt 'iets met dát geld aan de hand te zijn - u heeft zelf geen flauw idee, weet totaal van niets'... en de bank haalt dat - terecht dan uiteraard - weer van uw rekening af, uw rekening wordt door DE BANK automatisch zonder uw kennisgeving vooraf geblokkeerd etc... (verrassing als u 'even geld wilt pinnen'...vaak, meestal!!)
EN niet alleen DE PAS WAAR HET OVER GAAT - en u, immers te goeder trouw belt direct het nummer dat gemeld wordt, - overigens IS DIT AL EEN NUMMER VAN DE FRAUDE-afdeling ING! - om uw pas na ontdekking van (-) te laten blokkeren (vrijwillig en op uw eigen verzoek) maar dan worden AL de passen waar u op staat, zowel en/of rekeningen als 'gemachtigde' rekeningen, zakelijke (!) rekeningen geblokkeerd. 'Immers men gaat er direct vanuit dat U dan daarmede ook kunt 'knoeien'. 'U zult er zelf ook wel meer van weten wordt in enkele gevallen u zelfs telefonisch al medegedeeld'... Dus diverse mensen in uw omgeving die daar zelf absolut niets mee te maken hebben worden dan door de ING zelf, onrechtmatig gedupeerd in bankzaken, betaling huur woning etc. etc.
Dan heeft U als klant een zeer groot probleem! De kans is groot dat dan de zaak in handen komt van de 'fraudeafdeling' van de ING-intern. En dan krijgt u vrijwel zeker een brief thuis, soms pas na 5, 6 weken 'onderzoek'? (al die tijd uw rekening geblokkeerd, geen bij- afschrijvingen van b.v. salaris, vaste levensonderhoud-lasten etc...! dat 'het vertrouwen in u als klant is geschaad en de rekening wordt beiendigd'. Uw tegoed wordt dan - pas na nog eens meer dan 10 dagen vaak! en al die weken, meer dan een maand 'zonder geld' - overgeboekt naar uw nieuwe rekening.
U krijgt dan wel standaard de mededeling dat 'uw naam wordt genoemd 'in een fraudezaak' en uw naam in het incidentenregtister (??) wordt opgenomen??! Hoezo, met welke juridische onderbouwing, welke MOTIVATIE en welke HARDE BEWIJZEN?! U wordt echter wel gestigmatiseerd, onterecht 'verdacht van' gemaakt!
Dan rest u maar één ding, PER DIRECT een andere bank een andere rekening openen en uw vaste bij- afschrijvingen via dat nummer laten verlopen voordat u verder in de financiele problemen komt! Huur niet betaald etc.etc... Vele klanten van de ING die dit overkomen doen dit dan ook al! En u heeft ongevraagd weer een groot administratief probleem, maar ala.
Het kan zijn, ook dat kán iedereen overkomen, dat toch uw pincode ook bekend is/wordt en door eigen (helaas, soms dom maar toch) toedoen, ja dan kan de bank u dat via hun interne regelgeving wel verwijten (maar ook niet méér dan dat) en 'het vertrouwen opzeggen en de rekening beeindigen'. Oké maar ook niet meer dan dat en zéker ook dán niet uw naam vermeld in het 'incidentenregister' zonder verder enig juridisch bewijs!
Een jurist, advocaat is hier al zijdeling van op de hoogte en heeft ook hier grote juridische vragen bij, over! We gaan nu vast inventariseren en vragen u, als ook u dit is overkomen, geef een melding hier vast en vraag ook in uw omgeving even rond? Dank! Dit bericht over de ING, althans aanduiding zal op verschillende clubs even worden aangehaald maar hiet op MAATSCHAPPELIJKE BELANGEN - dat is het immers pur sang - zal dit worden uitgebreid en meer behandeld.
We zien graag uw commentaar zo wie zo tegemoed hierover en geef e.e.a. ook door aan alle mensen die u kent. Overigens kan deze zaak op termijn net zo gaan uitpakken als met de DSB-Bank, als mensen massaal een ándere bank nemen? We moeten en mogen niet uitsluiten dat ook bij andere banken wel eens 'iets zal voorvallen' in de zin als genoemd maar u wordt daar méér persoonlijk begeleidt dan bij de ING.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Hallo onbekende van 18 jaar, ik lees dit verhaal pas net en ja OOK WEER HETZELFDE PROBLEEM van de ING Bank, NIET EERST LUISTEREN NAAR VERHAAK VAN KLANT, maar direct eigen conclusies trekken en gelijk op de lijst van
fraude' zetten met alle gevolgen van dien! Voor de klant want ik neem aan dat je helaas nog geen andere bank hebt en dan als je daar komt krijg je te horen dat je ook dáár geen klant kunt worden omdat je op de lijst staat van 'verdacht vanb'...???? Je kunt nu alleen nog maar een ADVOCAAT in de arm nemen die probeert eea recht te zetten en ook de GEMEENTE SCHULDhULP GAAN bellen en afspraak maken (laat ze dit, deze club en FORUM o.a. ook lezen!!!) en vragen of zij je ook kunnen helpen. ZAL DIT BERICHT OOK IN FORUM PLAATSEN, daar veel makkelijker te beantwoorden etc.. zie daan bij blok 'banken et.'.... oook je lidmaatschap hier is niet helemaal goed gegaan? Je ou via ledenlijst moeten aanmelden (gratis) vandaar... SUCCES EN ZIE OOK NOG HET FORUM berichten over ING o.a.
Hallo iedereen,
Ik had een dringende vraag, ik ben pas 18 geworden en mijn bankpas is een tijd geleden gestolen. Omdat ik geen inschrijf adres had destijds kon ik geen nieuwe aanvragen. Ik ging dus langs de bank, en kreeg opeens te horen dat er internet fraude mee zou zijn gepleegd. Heel onduidelijk niemand kon mij precies vertellen wat ik moest doen. Nou 3 weken gewacht op een brief en krijg ineens te horen dat ik geen klant meer kan zijn Van ING en dat ik op een lijst kom dus ook geen nieuwe aan kan vragen. Terwijl dat na mijn blokkering pas is gebeurd allemaal!!
Niemand kan mij te woord staan bij de bank en ondertussen loop ik schulden op omdat ik geen rekening heb.